Хедж фондовете разпродават американски технологични акции
В последните две седмици големите инвеститори агресивно затварят както дълги, така и къси позиции

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Хедж фондовете са разпродавали американските технологични и медийни акции през двете седмици до 21 февруари с най-бързото темпо за последните шест месеца. Това показва информацията на Goldman Sachs, която се появява точно преди Nvidia – една от най-големите технологични фирми по пазарна капитализация – да отчете своите финансови резултати.
Отчетът за печалбата на компанията, произвеждаща най-добрите чипове за приложения с изкуствен интелект – тази седмица се смята за водещото събитие в тази индустрия.
Nvidia е втората най-ценна компания в света с 6.3% тегло в широкия индекс S&P 500, според данни на LSEG. Акциите на компанията скочиха с над 550% през последните две години.
Затваряне на дълги и къси позиции
Спекулантите „агресивно“ затварят както дълги, така и къси позиции в компании за свързано с AI оборудване, медии и комуникационни технологии, според бележка, изпратена до клиентите на Goldman Sachs в петък.
При къса позиция се очаква цената на актива да падне, докато при дълга или възходяща позиция се очаква да се повиши.
Фондовете, които обикновено миксират дълги и къси залози в стратегиите си за търговия, миналата седмица загубиха пари от късите си позиции, но спечелиха пари от частите от портфейлите си, държащи дълги залози, се казва в бележката.
Американските акции се сринаха в петък в резултат на мрачните икономически доклади. Някои анализатори и търговци казаха, че изтичането на опционни позиции на стойност 2.7 трилиона долара също е добавило допълнителен натиск.
Хедж фондовете купуват азиатски акции
В същото време хедж фондовете купуват акции на развитите и нововъзникващите пазари в Азия с най-бързия темп от пет месеца, каза Goldman Sachs. Азия сега е единственият регион в световен мащаб, където балансът на сделките на хедж фондовете е дълъг, а не къс.
Около 8% от позициите в портфолиото на хедж фондовете притежават акции на компании в развитите азиатски пазари, докато нетното разпределение към нововъзникващите пазари в Азия възлиза на 13.3%, се казва в бележката, сред най-високите нива и за двете през последната година.