Индия ще субсидира електромобилите с $1.4 млрд.
Правителството иска да намали замърсяването и зависимостта си от изкопаеми горива

~ 2 мин.
Кабинетът на Индия одобри схема за субсидиране на продажбите на електрически и хибридни превозни средства на обща стойност 1.4 млрд. долара. Дотацията е част от усилията на страната да ограничи замърсяването и да намали зависимостта си от изкопаеми горива, пише Reuters. Средствата трябва да бъдат похарчени за три години.
Ройтерс съобщи по-рано в четвъртък, че правителството може да одобри схемата, известна като „Бързо приемане и производство на хибридни и електрически превозни средства“ (FAME), още тази седмица.Според схемата, наречена „Бързо приемане и производство на хибридни и електрически превозни средства“ (FAME), субсидиите ще бъдат давани въз основа на капацитета на батерията на превозните средства, вариращи от автобуси и автомобили до триколесни мотори и мотоциклети, се казва в изявление на правителството. Стимулите ще бъдат приложими само за превозни средства, които струват по-малко от 1.5 млн. индийски рупии (21 177 долара).
Индия, един от най-бързо развиващите се автомобилни пазари в света, все още отчита незначителни продажби на електрически превозни средства. През 2017 г. правителството определи цел до 2030 г., според която всички новопроизведени автомобили трябва да са електрически. Според критиците обаче високата цена на батериите и липсата на достатъчно зарядни станции са големи пречки пред изпълнението на амбициозния план. Автопроизводителите също заявиха, че целта е твърде амбициозна.
През миналата година министерството на транспорта намали тази цел, залагайки достигане до 15% на електрическите автомобили в рамките на пет години.По информация на Reuters субсидиите ще възлизат на 10 000 рупии за всеки киловатчас (kWh) капацитет на батерията в превозно средство, което покрива около 50% от разхода за производство на батериите.
Средната цена на електрически автомобил в Индия сега е около 1 млн. рупии. Превозните средства обикновено имат батерия с капацитет до 20 kWh, така че отстъпката по новата схема ще бъде средно около 200 000 рупии.
В Индия електрически автомобили произвеждат Mahindra & Mahindra и Tata Motors. Maruti Suzuki и Toyota Motor Co. пък изграждат хибридни автомобили.
Maruti, контролирана от японската Suzuki Motor Corp, миналата година заяви, че ще започне да тества 50 прототипа на електрически превозни средства. Компанията планира да пусне електромотори в Индия през 2020 г. в сътрудничество с Toyota.