Интернет приказката Airbnb
Или историята на три обикновени момчета, които просто искаха да успеят да си плащат наема

Туристическият бизнес, организираните екскурзии и безброй многото хотели са една огромна и богата ниша, в която преди 10 години се намесват две момчета, които току-що се преместват от Ню Йорк в Лос Анджелис. Тъй като нямат работа, плащането на наем е доста трудна задача. По време на конференция по индустриален дизайн в града им обаче няма нито една свободна хотелска стая. Тогава се ражда и идеята за платформата Airbnb – Air breakfast and bed (в превод надуваеми легла + закуска). Находчивите момчета Брайън Чески и Джо Гебия решават, че това е идеалната възможност да изкарат малко пари, като закупуват няколко надуваеми легла и ги отдават за по $80 на тавана над техния апартамент.
Те със сигурност не са предполагали, че малката бизнес идея ще се превърне в туристическа империя, която в края на 2017 година се оценява на $31 млрд. Пътят определено не е осеян с цветя и рози. След само една година на пазара момчетата вече са с дългове от над 20 хил. долара, а печалбата им от платформата е минимална. В търсене на инвеститори обаче на тях им хрумва още една гениална идея –по време на изборите за американски президент те започват да произвеждат и продават зърнени храни с ликовете на двамата основни претенденти. С печалбата те успяват да си стъпят на краката и към тях се присъединява третият ентусиаст – Нейтън Блечарцик. И така в края на 2008 г. те получават първото си финансиране - $20 хил. от инкубатора Y Combinator. Те инвестират сумата, за да си закупят камера и да обикалят апартаментите, включени в платформата, защото знаят, че снимките са от огромно значение.
„По-добре да имаш 100 човека, които те обичат, отколкото 1 000 000, които те харесват“, казва съоснователят на платформата Брайън Чески. Три години след старта на компанията таванското помещение на Чески се използва за офис на Airbnb, а той дава и спалнята си на служителите и използва услугите на сайта, за да нощува. Въпреки това в края на 2011 г. и с няколко инвеститора зад гърба си, Airbnb е оценена на над 1 млрд. долара.
През юли тази година обаче Европейският съюз даде на Airbnb срок, за да приведе общите си условия и начина на ценообразуване в съответствие с правилата на Съюза. Онлайн платформата за краткосрочно отдаване и наемане на жилища трябва да промени начина, по който представя информацията за цените, както и да посочва ясно дали офертата е от частно лице или от фирми, тъй като правилата за защита на потребителите са различни в двата случая. Интернет приказката на компанията продължава въпреки пречките и е предпочитан начин за туризъм от милиони по света.