„Това е само началото“: Японският бизнес се връща в България
Страната ни е добре позната като инвестиционен хъб сред японските компаниии

© ECONOMIC.BG / Симона Гоцова
Отляво надясно: Томислав Дончев, вицепремиер и министър на иновациите и растежа на България, Акиоши Като, парламентарен заемстник-министър на икономиката, търговията и индустрията на Япония
Японският бизнес се връща в България. Такова послание отправи Н. Пр. Хисаши Мичигани, посланик на Япония в Република България по време на двустранен българо-японски бизнес форум, който се провежда в София.
Япония може да направи допълнителен принос към България, особено с нейните бизнес представители, експертиза и опит от света“, каза Мичигами.
По време на форума, на който присъстват общо 24 представители и на японски компании, бе подписан меморандум за разбирателство между Япония и България, както и заявление за сътрудничество.
Това е само началото“, каза посланикът.
Той изтъкна, че вече няколко японски компании – в т. ч. Toyota, Murata, Yazaki, Nidec и други, вече работят на нашата територия, но това още е малка стъпка.
Предстои и в следващата месеци да има посещение от Meiji и Toshiba.
Напомняме, че в момента българската държавна млечна компания „Ел Би Булгарикум“, заедно с Meiji, работят по създаването на собствена българо-японска лаборатория за млечни продукти.
Имаме голям потенциал, България е добре позната като инвестиционен хъб, много отвъд просто Страната на йогурта“, добави посланикът.
Различен образ
България е добре известна в Япония, но реалният образ на страната ни е много по-различен от този, който познавате от хранителната продукция“, каза и вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев.
Според него България има с какво да се похвали, като от 2007 г. насам, когато страната ни стана част от ЕС, българският БВП е нараснал 4 пъти, а днес България е регионален лидер по IT и изкуствен интелект.
Важен крайъгълен камък
Стремим се към разширяване на търговията и инвестиционните връзки с акцент върху високотехнологичните сектори като IT и иновации”, добави икономическият министър Петър Дилов.
Той изтъкна, че за България, Япония е стратегически партньор в Азия.
Подписаното стратегическо партньорство е важен крайъгълен камък“, каза и парламентарният заместник-министър на икономиката, търговията и индустрията на Япония Акийоши Като.
В своята реч той подчерта силното представяне на България и на българския павилион на ЕКСПО 2025 Осака, като добави, че дори японският император е направи топъл коментар за България.
България, в Япония много обичаме киселото ви мляко“, каза заместник-министърът.
Прочетете още
- „Съществуващи възможности“: Предстои нова златна ера в българо-японските отношения
- Ден след началото: България жъне успехи на ЕКСПО Осака 2025
- В търсене на успешен бизнес модел: България се прицелва в повече японски инвестиции
- България и Япония дават нов тласък на търговските си отношения
- Президентът Радев от Токио: В Япония страната ни вече е позната с високите си технологии