Конкурент на Tesla обещава 840 км пробег с едно зареждане
Обхватът на Lucid Air Dream Edition е сертифициран от американското правителство, но цената му все още е твърде висока

© ECONOMIC.BG / Lucid Group
Американският стартъп Lucid Group Inc обяви, че в края на октомври ще започне да доставя луксозни електрически седани с обхват, който надхвърля възможностите на моделите на Tesla. Това представлява голямо предизвикателство за лидера на пазара, чиито продажби на премиум модели са в застой, пише Reuters.
Базираният в Калифорния Lucid започна със закъснение производството на автомобилите Lucid Air във фабриката си в Аризона във вторник. Стартъпът заяви, че има за цел да увеличи капацитета на завода до 90 000 превозни средства годишно през следващите две години.
Топ класът Lucid Air Dream Edition ще бъде наличен в края на октомври, последван от по-евтините модели – Grand Touring, Touring и Air Pure. Компанията заяви, че е получила повече от 13 000 резервации за моделите Lucid Air и е увеличила планираното общо производство на Lucid Air Dream Edition до 520 превозни средства.
Премиум моделът, на цена 169 000 долара, получи официално потвърждение от правителството на САЩ за 520 мили (837 км) обхват на шофиране. Това е над 100 мили повече от най-близкия му конкурент – Model S на Tesla, който е на цена от 89 990 долара. По-големият пробег допринесе за 23% скок в акциите на Lucid този месец.
Главният изпълнителен директор на Lucid Питър Ролинсън, бивш главен инженер на Tesla Model S, каза, че автомобилите на неговата компания имат предимство в батерийната технология и разходите пред Model S.
Отървахме клиентите от страха за обхвата“, каза той. „Следващото голямо препятствие е рентабилността на електрическите автомобили. Трябва да намалим разходите“, каза той.
Ролинсън добави, че Air Pure, най-евтината версия с цена от 77 400 долара, ще започне да се произвежда в края на следващата година.
Предизвикателство пред изпълнението
Компанията, основана през 2007 г., получи финансиране от Фонда за публични инвестиции на Саудитска Арабия през 2018 г. След това стана публична, използвайки широко разпространената напоследък практика за сливане с „куха“ компания, която вече е листната на борсата.
2017 и 2018 г. бяха брутални. Компанията беше в ужасно състояние. И тогава, трябва да кажа, че се срещнахме с перфектен партньор“, каза той.
Роулинсън, който напусна Tesla през 2012 г., е изправен пред задачи, подобни на тези на предишния му работодател в първите му дни, включително как да се справи с производствените предизвикателства и да увеличи производството.
„Мисля, че голямото предизвикателство пред Lucid ще бъде изпълнението“, каза Сам Абуелсамид, главен анализатор в Guidehouse Insights. „Мисля, че имат много добра кола. Много е привлекателна.“
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви през юни, че Tesla отменя плана си за пускане на Model S Plaid+, който има целеви обхват на шофиране от 520 мили. Мъск повтори този месец, че производството е трудно.
Производството с печалба е изключително трудно“, каза той.
Комбинираните продажби на Tesla на моделите S и X са едва 1890 през второто тримесечие на тази година, спрямо 22 300 преди три години. Tesla не разкрива числа за двата модела от висок клас.
„Model S не изглежда коренно различен от Model S преди девет години“, каза Абуелсамид. „На премиум пазара клиентите търсят най-новото и най-доброто.“
През октомври 2020 г. Мъск намали цената на своя модел S, малко след като Lucid обяви ценообразуването на базовия си модел. „Ръкавицата е хвърлена! Пророчеството ще се сбъдне“, написа той в туитър по това време.
Производителят на електрически превозни средства Rivian, подкрепен от Amazon.com Inc, сега се подготвя за излизане на борсата. По-рано този месец компанията започна производството на електрически пикапи. С този ход тя изпревари Tesla, General Motors Co и Ford Motor Co, които също подготвят свои електрически модели.