Мистериозна фирма наддавала срещу Google за Fitbit

Акциите на компанията за носими устройства нараснаха след новината

Мистериозна фирма наддавала срещу Google за Fitbit

Снимка: Pixabay

Акциите на Fitbit нараснаха над 4.5% при търговията преди отварянето на американския пазар днес, след като документи, подадени до американската Комисия за фондови борси разкри битка между Google и мистериозна фирма за производителя на фитнес носими устройства. Google обяви намеренията си да придобие Fitbit на 1 ноември за около 2.1 млрд. долара в брой.

В документите се казва, че няколко фирми са провели срещи с Fitbit, за да обсъдят придобиване, но в крайна сметка само Google и още една компания са предложили сериозни оферти. Не е ясно коя е другата фирма, но Amazon агресивно проучва пространството за проследяване на здравето, а UnitedHealthcare и Fitbit имат съществуваща програма за партньорство за уелнес, наречена Motion, коментира CNBC.

Дискусиите с Party A започнали на 11 юни, според документа, когато главният изпълнителен директор на тази компания и изпълнителният директор на Fitbit Джеймс Парк вечеряли „и обсъдили най-общо пейзажа на носимите технологии.“ По-късно на 20 август висшият мениджмънт на Fitbit представил и „преглед на бизнеса на Fitbit на членовете на мениджмънта на Google“, разкриват документите.

На 2 октомври Google „изпрати писмено необвързващо писмо за интерес за придобиване на Fitbit за 4.59 долара на акция“ - предложение, което беше отказано от борда на Fitbit, който поиска 6 долара за акция. На 11 октомври Google подобри офертата си на 5.05 долара на акция.

Ден по-късно, на 12 октомври, мистериозната фирма, наричана Party A, е подбила офертата на технологичния гигант с предложение за 5.90 долара на акция. В същия ден Google предложи 6.50 долара за акция. И само ден след това даде финална оферта от 7.35 долара на акция.

Сделката бе официално обявена на 1 ноември, когато компанията майка на Google, Alphabet, обяви, че ще придобие Fitbit за договорената сделка от 7.35 долара на акция, или около 2.1 млрд. долара в брой. Но ако нямаше втори наддаващ, сделката можеше да се разпадне или Google можеше да се съгласи да плати далеч по-малко, коментира CNBC.
Коментари: 0