Някои свлачища по пътя Мездра – Ботевград ще се укрепват чак догодина
Свлачищата се появиха след ремонта на пътя, а регионалният министър Иван Иванов обвини геоложкия състав на терена за ситуацията

© ECONOMIC.BG / АПИ
По всичко личи, че движението по пътя Мездра – Ботевград ще бъде ограничено още доста време. Причината е свързана с откритите 7 свлачища – по три от които се работи, а останалите ще чакат „следващия строителен сезон“. Това се разбра от изказване на регионалния министър Иван Иванов и на председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев, които бяха изслушани в ресорната парламентарна комисия.
Припомняме, че през юли тази година частично бе пуснат малък участък от пътя. Става въпрос трасе с дължина 13 км, преминаващо между Мездра и Ботевград, включително обходите на селата Лютидол, Типченица, Новачене и Скравена.
Министър Иванов коментира, че това е облекчило трафика, но призна, че не се работи „с темповете, които очакваме“ заради свлачищата. Председателят на АПИ инж. Вълчев конкретизира, че усилено се строи на пътния възел Ботевград и има надежда той да бъде пуснат за експлоатация до края на годината, за да се облекчи движението в този участък.
Основният проблем пред завършването на пътя, според АПИ, е, че за три или четири от свлачищата все още няма издадено разрешение за строеж. Допълнително забавяне идва от факта, че се влиза в горски имоти, което изисква допълнително отчуждение.
По думите на инж. Вълчев, проектът за укрепването е гледан във вторник на Експертен съвет, като има забележки, които трябва да се отстранят. Едва след това може да се процедира за разрешение за строеж. Надеждата на АПИ е, че ще може да се работи по укрепването на свлачищата през следващия строителен сезон, като надеждата е цялостното приключване на укрепването да стане до края на следващата година.
Възникна остра дискусия относно причините тези свлачища да не бъдат идентифицирани в първоначалното проектиране. Бившият регионален министър Виолета Комитова (МЕЧ) попита как така тези свлачища са пропуснати в първоначалния проект. Тя постави под въпрос и процедурата по инженеринг, при която проектирането и строителството се възлагат на един изпълнител, допускайки, че свлачищата може да са „добавени допълнително“, за да се оскъпи проектът.
Министър Иванов контрира, че „трудно е изпълнителят да внесе свлачищата по трасето“ и прехвърли вината основно върху геоложкия състав на терена в региона, като нарече възникването им неизбежно.