В последните години са модернизирани над 500 км жп линии

Очаква се третата линия на софийското метро да превозва 26 млн. пътници годишно и да остави в гаража 17 000 коли

В последните години са модернизирани над 500 км жп линии

Снимка: Unsplash

2078 ~ 1 мин. четене
Автор: Economic.bg

Очаква се автомобилният трафик в София да намалее с над 17 хил. автомобила дневно, благодарение на последните 9 метростанции от третата линия на метрото. Това заяви зам.-министърът на транспорта Нели Андреева при откриване на конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2021“. Проектът е включен в Плана за възстановяване и устойчивост, а очакваните допълнителни ползи са за 26 млн. превозени пътници годишно и намаляване на вредните емисии с над 7 хил. т. на година.

Концепцията на Европейската комисия за прилагане на т.нар. Зелена сделка налага сериозни мерки за ефективно използване на ресурсите и намаляване на замърсяването. България споделя европейската амбиция и перспектива за стимулиране на устойчивите видове транспорт и полага усилия за ускорено развитие на железопътния сектор“, посочи зам.-министър Андреева.

Тя акцентира върху реализираните през последните години множество проекти в жп сектора, в резултат на което са модернизирани над 500 км жп линии, изграден е интермодален терминал до Пловдив, рехабилитирани са редица гарови комплекси, а в момента е в ход доставката на нови локомотиви. Тя допълни, че приоритетите за новия програмен период отново са свързани с реализирането на мащабна програма от железопътни проекти.

„Инвестициите в пътната безопасност, предвидени в Плана за възстановяване и устойчивост, са свързани с интегриране на нискоемисионни или нулевоемисионни превозни средства на градския транспорт, изграждане на електрически зарядни станции за превозни средства на градския транспорт и инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към по-уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти“, коментира още Нели Андреева.

*Заглавието е коригирано заради съществена грешка на медията.

Подкрепи Economic.bg