Последният етап от новия път Бургас-Слънчев бряг ще е готов до лятото
Обходният път на Поморие е с дължина 6 км
Последният етап от
модернизацията на пътя Бургас - Слънчев бряг, обходният път на Поморие, ще бъде
готов през лятото. Това стана ясно при инспекцията на председателя на
Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
На обходния път на Поморие се работи изключително мобилизирано, спазвайки всички мерки за борба с COVID-19. Целта е движението по близо 6-километровото трасе да се пусне през лятото.
Ще се изградят и допълнително два селскостапански подлеза, с които ще се улесни достъпът на земеделските стопани до нивите им. В момента на обекта се извършват насипи, реконструкция на водопроводи, колекторна система, довършителни работи по водостоците, а на кръгово кръстовище за с. Каменар при 218-ти км предстоят асфалтови работи.
Строителсвото на обходния път на Поморие, което започна в средата на месец май миналата година. С построяването му транзитното движение ще се изнесе извън града, ще се повиши безопасността на движението и ще се намали замърсяването на въздуха. Обходният път на Поморие се изпълнява със средства от републиканския бюджет. Инвестицията е за около 20.6 млн. лв. На 15 юни 2018 г. беше пуснато движението по обхода на Ахелой и четирилентовия път в участъка между Поморие и Ахелой, с обща дължина над 9 км. Те също бяха финансирани от бюджета с близо 45 млн. лв.
Председателят на АПИ Георги Терзийски е минал и по бъдещото трасе на северния обходен път на Бургас. В момента пътната агенция провежда обществена поръчка за избор на строител на обхода, с дължина 4,7 км. Индикативната стойност на проекта е 52.9 млн. лв. без ДДС, а средствата са отново от републиканския бюджет.
Трасето на северния обход ще започва при 230-ти км на път I-9 Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище, ще преминава на запад заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към път I-6 Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна. Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез 4 пътни възли. Срокът за изпълнение на строителните работи е 18 месеца.