Президентът на Toyota очерта мрачно бъдеще заради електромобилите

През лятото Япония ще остане без ток, ако всички коли в страната се електрифицират

Президентът на Toyota очерта мрачно бъдеще заради електромобилите

Снимка: Pixabay

912 ~ 1 мин. четене

Лидерът на Toyota Motor Corp. разкритикува това, което той определи като "прекомерен шум при електрически превозни средства". Според Акио Тойода защитниците на електромобилите не взимат предвид въглеродните емисии, отделяни от производството на електричество.

На годишна пресконференция на Японската асоциация на автомобилните производители, която председателства, той обясни, че през лятото Япония ще остане без ток, ако всички автомобили работят на ток. Инфраструктурата, необходима за поддържане на подобна флотилия, състояща се изцяло от електромобили, ще струва на Япония между 135 и 358 млрд. долара.

Когато политиците излязат и кажат, че трябва да се отървем от всички автомобили, задвижвани с бензин, разбират ли за какво става въпрос?“, попита той риторично.

Твърде прибързаната забрана на бензиновите автомобили, смята Тойода, ще доведе до срив на сегашния бизнес модел на автомобилните производители и загуба на милиони работни места.

В страна като Япония, където по-голямата част от електричеството идва от изгаряне на въглища и газ, масовото преминаване към електрически превозни средства няма да помогне на околната среда, каза Тойода. „Колкото повече електрически превозни средства произвеждаме, толкова по-лоша става ситуацията с въглеродния диоксид“.

Защитниците на електромобилите смятат, че те могат да се зареждат през нощта, когато търсенето на електроенергия е ниско и с течение на времето могат да нарастват в тандем с други зелени технологии като слънчевата енергия.

В началото на декември японски медии съобщиха, че японското правителство планира скоро да обяви намерението си да забрани продажбата на нови бензинови автомобили от 2035 г., като същевременно запази възможността за закупуване на хибридни автомобили. Досега обаче няма официално съобщение.

Подкрепи Economic.bg