Принц Хари стартира инициатива за екологично пътуване

Инициативата, наречена Travalyst, се подготвя в продължение на три години, съобщи Кенсингтънският дворец

Принц Хари стартира инициатива за екологично пътуване

Снимка: БТА

Принц Хари, херцогът на Съсекс, ще ръководи глобална инициатива за устойчиво пътуване, която ще обедини компании, потребители и общности, обяви самият той днес в Амстердам.

Инициативата, наречена Travalyst, се подготвя в продължение на три години, съобщи Кенсингтънският дворец. Херцогът започна да разговаря с туристическата индустрия през 2017 г., а първата официална среща за партньорство се провежда този януари с група туристически компании, включително Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor и Visa, с надеждата да направи туристическата индустрия повече екологично отговорна.

„Тъй като туризмът неминуемо бележи ръст, от критично значение е да се ускори приемането на устойчиви практики в световен мащаб; и да се балансира този растеж с нуждите на околната среда и местното население“, казва херцогът в изявление, цитирано от "Ню Йорк Таймс".

Инициативата Travalyst е обявена в момент, когато авиокомпаниите и круизните компании, заедно с ресторантьорските и хотелските компании, се опитват да направят туристическата индустрия по-малко вредна за околната среда. Тя се случва и седмици, след като херцогът и съпругата му Меган, херцогинята на Съсекс, попаднаха под обстрела на активисти заради пътувания с частни самолети, които имат по-голямо относително въглеродно въздействие от търговските самолети.

Консорциумът има за цел да обучава хората относно устойчивите пътувания и да улеснява разбирането им дали техните собствени пътувания помагат или нараняват планетата и кой се възползва от похарчените за пътувания пари.

„Искаме да превърнем устойчивостта в приоритет за цялата туристическа индустрия“, заяви Джилиан Танс, председател на Booking.com. „Основна цел е и да се сведе до минимум екологичният отпечатък от пътуванията, а друга цел е да се защитят и съхранят местната среда, благосъстоянието и културното наследство и да се помогне за подобряване на благосъстоянието на местните хора в дългосрочен план“.

Все по-често хората очакват туристическите компании да предлагат по-устойчиви възможности и искат парите, които харчат за туризъм, да се върнат в местните общности, които посещават, и там е мястото на Travalyst , казаха организаторите.

Редица туристически компании наскоро започнаха инициативи за устойчивост, включително хотелските компании IHG и Marriott, като и двете наскоро заявиха, че ще спрат да използват тоалетни принадлежности в малки пластмасови бутилки в своите обекти. Холандската авиокомпания KLM пуска реклами, които молят потребителите да преосмислят своите планове за пътуване и може би да пропуснат пътуването със самолет.

За първи път обаче член на британското кралско семейство се включва в такава инициатива. По-рано херцогът публично подкрепяше каузи като осведомеността за психичното здраве, основа своя благотворителна организация в помощ на децата, живеещи с H.I.V./СПИН и говори за проекти за опазване на околната среда в цяла Африка.

Световната организация по туризъм на ООН заяви, че през 2018 г. 1,4 милиарда души са пътували в международен план и според изчисленията до 2030 г. ще се правят 1,8 милиарда международни пътувания годишно. От 2000 г. насам броят на пътуванията, предприети годишно от хора по света, се е удвоил, според Световната банка, и няма признак за намаляване на тези числа.

САЩ изчисляват, че след 10 години броят на туристите, посещаващи страни в развиващите се пазари, ще достигне 1 милиард годишно, което представлява 57 процента от всички международни пътувания в световен мащаб. Това е една от причините, поради които Travalyst се фокусира върху засегнатите от пътуванията общности.
Коментари: 0