София ще има най-модерните автомобилни центрове в Югоизточна Европа
Оборудвани със зарядни станции за електромобили, комплесите ще отговарят на всички нужди на клиентите

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
Димо Николов е един от двамата управители на „Мото-Пфое”, официален вносител на марките Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar в България и лидер на българския автомобилен пазар. Работи в компания от основаването й през 1991 г., като е преминал през всички стъпала в йерархията. От началото на 2002 г. е неин управител.
Economic.bg разговаря с него за тенденциите на автомобилния пазар, за постиженията на „Мото-Пфое”, за новите луксозни комплекси на Jaguar Land Rover и Volvo в София и за перспективите пред компанията.
Г-н Николов, какво ще представляват новите луксозни комплекси на Jaguar Land Rover и Volvo, които изграждате в София?
Това са два търговско-сервизни комплекса, предоставящи разнообразни услуги – продажба на нови и употребявани автомобили, бързо и качествено обслужване, резервни части, консумативи и аксесоари, застрахователни услуги, оценка, изкупуване и абонамент, гъвкави финансови пакети и др.
Комплексите ще бъдат сред най-съвременните и добре оборудвани в Югоизточна Европа. Те ще отговарят на най-високите актуални стандарти на двата производителя, ще разполагат със свръхмодерни технологии, така че да посрещнат нуждите дори на най-взискателните клиенти.
Каква е общата площ на двата комплекса и как ще бъде разпределена тя?
Общата застроена площ ще бъде 20 хил. кв. м. Този на Land Rover Jaguar ще се простира на 6000 кв. м, 1000 кв. м ще бъдат шоурум, а 1400 кв. м сервиз и резервни части. Клиентите на Jaguar и Land Rover ще се радват на изключителен лукс – нещо характерно за двете марки.
Комплексът на Volvo ще е с разгърната застроена площ 2800 кв. м, шоурум 670 кв. м, сервиз и резервни части на площ от около 1000 кв. м. Прилежащите площи ще включват паркинг за клиенти, зона за продажба на употребявани автомобили, зони обслужващи клиенти – рецепция, релакс кът, кафетерия.
Колко е общата инвестиция в двата комплекса? Кога очаквате да отворят врати?
В двата комплекса са инвестирани общо около 20 млн. лв. Поемаме известен риск, тъй като започваме на неразработен терен, където липсват електричество, канализация и комуникации. В такива случаи първият инвеститор изгражда необходимите връзки, което допълнително увеличава разходите му. Въпреки това, ние сме позитивно настроени и се надяваме, че няма да има неприятни изненади.
Ако всичко върви по план, се надяваме до началото на април 2018 г. официално да открием двата комплекса.
Колко нови работни места ще отворят центровете на Jaguar Land Rover и Volvo?
Трудно е да се каже точна цифра. Когато новите комплекси отворят врати, ще преместим в тях една част от съществуващия ни бизнес в жк. „Люлин“ – продажбата на автомобили и резервни части от тези марки, както и сервизната дейност. Със сигурност ще бъдат отворени и нови работни места, може би 20-30.
Първата копка на двата супер модерни автомобилни центъра
Какви нови модели представи Jaguar Land Rover на Автосалона в Женева. Как бяха приети от обществеността?
През последните няколко години Jaguar надхвърли обещанията си ежегодно да изкарва на пазара по един нов модел. Това е предизвикателство за марка, чиито модели не са част от масовите автомобили и гамата й е доста по-ограничена.
През настоящата година представихме на българския пазар новия Land Rover Discovery 5, в Женева бе показан и новия Range Rover Velar, който предстои да представим и в България. Това е изцяло нов за марката автомобил, който попада между Range Rover Evoque и Range Rover Sport.
На пазара предстои да излезе и изцяло новият Jaguar E-Pace. През 2018 г. ще направим премиерата и на първия електрически Jaguar, което е изцяло нова стъпка в развитието на марката и голямо предизвикателство. За да отговорим на него, в новите комплекси подготвяме необходимите електрически мощности и електрозарядни станции.
Колко електрозарядни станции предвиждате да изградите в двата центъра?
Поне няколко, предстои да уточним конкретната цифра.
Управителите на компанията Атанас Фурнаджиев и Димо Николов, заедно със собственика Филип Пфое и кмета на район Кремиковци Ивайло Панев.
Как оценявате изминалата 2016 г. за компанията „Мото Пфое“?
2016 г. беше позитивна за автомобилната индустрия като цяло. Общият ръст в продажбите на нови автомобили беше около 10%. Нашият ръст при различните марки е дори по-висок от общия за индустрията. Годината беше силно положителна и като финансов резултат. За това ни помогнаха и другите дейности, които извършва нашата фирма, свързани с автомобила и удовлетворяващи нуждите на клиента. „Мото Пфое“ осигурява финансов и оперативен лизинг на автомобили, коли под наем, продажба на употребявани автомобили, резервни части и сервизен труд и др. Освен това ние сме най-големият застрахователен брокер за автомобили в България.
Как се развиват продажбите Ви на употребявани автомобили?
Концентрирани сме в продажбата на качествени употребявани автомобили. Почти всички употребявани коли, които продаваме, са купени от наши клиенти, заменящи стария си автомобил с нов. Нашата фирма не внася употребявани коли от чужбина, тъй като не искаме да предлагаме такива, произведени преди над 15 години. Не бихме си позволили да продаваме коли, които не са били пригодни за движение в някоя друга държава и след това са внесени тук.
Неотдавна обявихте, че подготвяте и изграждането на нови дилърство на компанията в Пловдив. На какъв етап е развитието му?
Все още е на фаза идеен проект, който през следващите 2 – 3 месеца ще се превърне в работен. Идеята ни е до началото на есента да започнем строителните дейности и до средата на 2018 г. да го открием.
За поредна година сте лидер на българския автомобилен пазар. Каква е формулата на успеха?
Нещата в бизнеса са прости – когато подреждаш приоритетите си правилно и действаш разумно и с постоянство, успехите неизбежно идват. Това е ключът към успеха и при нас – да следваме своите планове и да се опитваме всеки ден да сме малко по-добри от предишния. Не сме привърженици на революционните промени, а на постоянството и професионализма.