Великобритания и още държави също спряха Boeing 737 MAX
Американските летателни власти обаче казаха, че самолетът е годен за летене
След катастрофата:
~ 2 мин.
Гражданската въздухоплавателна администрация на Обединеното кралство забрани самолетите Boeing 737 MAX над въздушното пространство на Великобритания "като предпазна мярка".
Решението е взето, след като в неделя се разби самолет от този модел на Ethiopian Airlines и загинаха всички 157 души на борда. Това е вторият фатален инцидент с този модел за по-малко от пет месеца, припомня Би Би Си.
Обединеното кралство се присъединява към редица държави като Малайзия, Сингапур, Китай и Австралия, които спряха полетите с този самолет.
Британските въздухоплавателни власти заявиха, че директивата ще остане в сила до по-нататъшно уведомление.
Tui Airways и Norwegian работят с Boeing Max 8 във Великобритания като част от своите флотилии.
Летище Changi в Сингапур е шестият най-натоварен и главен център в света, свързващ Азия с Европа и САЩ. Но само няколко авиокомпании летят с Max до и от страната.
Нито една австралийски авиокомпания не оперира с Boeing 737 Max, а само две чуждестранни авиокомпании - SilkAir и Fiji Airways - летят с този модел до страната.
Няколко авиокомпании и регулатори по света вече забраниха модела Max 8 след катастрофата.
Южна Корея поиска от Eastar Jet, единствената авиокомпания в страната, която притежава Max 8s, да заземи своите самолети от сряда, докато Малайзия забранила тези самолети във въздушното си пространство, според информационната агенция AFP.
Сингапурският авиационен орган заяви, че засегнатите авиокомпании включват SilkAir, която оперира шест самолета Boeing 737 Max 8, както и China Southern Airlines, Garuda Indonesia, Shandong Airlines и Thai Lion Air.
В САЩ федералната авиационна администрация на страната (FAA) заяви в понеделник, че моделът на Boeing 737 Max 8 е одобрен за полети, въпреки двете фатални катастрофи.
Авиокомпания Southwest, която има най-големия флот от модела 737 в САЩ, каза, че предлага на клиентите си, резервирали полети с тези самолети, възможност да променят резервацията си, но няма да предлагат възстановяване.
Конкурентът American Airlines заяви, че нейните "стандартни политики за промяна са в сила".
Самолетът на Boeing 737 Max е най-новият в успешната линия 737 на компанията. Серията включва моделите Max 7, 8, 9 и 10.
До края на януари Boeing е доставила 350 машини от модела Max 8 от 5 011 поръчки. Малък брой Max 9s също летят.
Самолетът Max 8, който се разби в неделя, беше един от 30-те, поръчани като част от експанзията на Ethiopian Airlines. На 4 февруари самолетът е претърпял "строга първа проверка", обяви авиокомпанията.
След катастрофата със същия самолет на авиокомпания Lion Air през октомври миналата година в Индонезия, следователите заявиха, че пилотите изглежда са имали трудности с автоматизираната система, предназначена да предпази самолета от спиране, което е нова характеристика.
Все още не е ясна причината за катастрофата в неделя.
Американските авиационни власти заявиха, че 737 Max 8 е годен за летене и е твърде рано да се правят заключения или да се предприемат действия.
Решението е взето, след като в неделя се разби самолет от този модел на Ethiopian Airlines и загинаха всички 157 души на борда. Това е вторият фатален инцидент с този модел за по-малко от пет месеца, припомня Би Би Си.
Обединеното кралство се присъединява към редица държави като Малайзия, Сингапур, Китай и Австралия, които спряха полетите с този самолет.
Британските въздухоплавателни власти заявиха, че директивата ще остане в сила до по-нататъшно уведомление.
Tui Airways и Norwegian работят с Boeing Max 8 във Великобритания като част от своите флотилии.
Летище Changi в Сингапур е шестият най-натоварен и главен център в света, свързващ Азия с Европа и САЩ. Но само няколко авиокомпании летят с Max до и от страната.
Нито една австралийски авиокомпания не оперира с Boeing 737 Max, а само две чуждестранни авиокомпании - SilkAir и Fiji Airways - летят с този модел до страната.
Няколко авиокомпании и регулатори по света вече забраниха модела Max 8 след катастрофата.
Южна Корея поиска от Eastar Jet, единствената авиокомпания в страната, която притежава Max 8s, да заземи своите самолети от сряда, докато Малайзия забранила тези самолети във въздушното си пространство, според информационната агенция AFP.
Сингапурският авиационен орган заяви, че засегнатите авиокомпании включват SilkAir, която оперира шест самолета Boeing 737 Max 8, както и China Southern Airlines, Garuda Indonesia, Shandong Airlines и Thai Lion Air.
В САЩ федералната авиационна администрация на страната (FAA) заяви в понеделник, че моделът на Boeing 737 Max 8 е одобрен за полети, въпреки двете фатални катастрофи.
Авиокомпания Southwest, която има най-големия флот от модела 737 в САЩ, каза, че предлага на клиентите си, резервирали полети с тези самолети, възможност да променят резервацията си, но няма да предлагат възстановяване.
Конкурентът American Airlines заяви, че нейните "стандартни политики за промяна са в сила".
Самолетът на Boeing 737 Max е най-новият в успешната линия 737 на компанията. Серията включва моделите Max 7, 8, 9 и 10.
До края на януари Boeing е доставила 350 машини от модела Max 8 от 5 011 поръчки. Малък брой Max 9s също летят.
Самолетът Max 8, който се разби в неделя, беше един от 30-те, поръчани като част от експанзията на Ethiopian Airlines. На 4 февруари самолетът е претърпял "строга първа проверка", обяви авиокомпанията.
След катастрофата със същия самолет на авиокомпания Lion Air през октомври миналата година в Индонезия, следователите заявиха, че пилотите изглежда са имали трудности с автоматизираната система, предназначена да предпази самолета от спиране, което е нова характеристика.
Все още не е ясна причината за катастрофата в неделя.
Американските авиационни власти заявиха, че 737 Max 8 е годен за летене и е твърде рано да се правят заключения или да се предприемат действия.
Boeing потвърди, че през последните няколко месеца разработва „подобрение на софтуера за управление на полета“.