Забравете за американския пазар: Китайските смартфони се удвояват в Европа
Xiaomi планира да утрои броя на магазините си в Западна Европа, а Oppo също планира разгръщане
~ 2 мин.
Китайските смартфони започнаха експанзията си Европа преди няколко години и днес вече са все по-разпознаваеми за потребителите на Стария континент. Тукашният пазар се оказва все по-важен за тях, особено на фона на американската враждебност.
Xiaomi, който е петият по големина продавач на смартфони в света, заяви, че планира да утрои броя на магазините си в Западна Европа до края на 2019 г., предава CNBC. Компанията отвори първия си търговски обект на континента в Испания през 2017 г. До края на тази година се очаква да управлява над 150 магазина в региона. За сравнение в края на миналата 2018 г. компанията имаше по-малко от 50.
„Това е голяма голяма цел за нас“, заяви старши вицепрезидентът на Xiaomi Уан Шиан по време на Мобилния световен конгрес MWC 2019 в Барселона.
Междувременно Oppo, друга популярна китайска марка, обяви по-рано този месец, че ще стъпи в три нови региона в Европа. Компанията успя да изтласка Xiaomi през четвъртото тримесечие на 2018 г. и стана четвъртият по-големина доставчик на смартфони за периода, според доклада на IDC.
Добрите новини за китайските брандове са съпътствани от проблемите на Huawei и ZTE, които са подложени на строги проверки заради съмнения в тяхната сигурност. „Политическата ситуация между китайските компании и правителството на САЩ е от полза за европейските потребители“, отбелязва Бен Стантън, старши анализатор в изследователската фирма Canalys, в неотдавнашен доклад по-рано този месец. Според нето действията на американската администрация тласкат китайските компании да инвестират много повече в Европа.
Доказателство за това е агресивното разширяване на Стария континент на играчи като Xiaomi, Oppo, OnePlus и Huawei през последните години. Предимството им се крие във все по-добрите им технологии, идващи на ниски цени, отбелязват анализаторите.
„Пазарът в САЩ винаги е привлекателен, но то е също така много различен от другите“, отбелязва Уан. Той обяснява това с важната роля на доставчиците. Необходимо е и силно персонализиране, казва още той.
Стратегията за Европа обаче се отплаща. Доставките на Xiaomi на континента са нараснали с 62% миналата година. За сравнение тези на Huawei са се увеличили с 56%, докато на Apple и Samsung намаляват.
Някои анализатори определят Xiaomi като „китайския Apple”. Компанията стана публична през юли миналата година, като бе оценена на 54 млрд. долара, въпреки че цената на акциите падна на половина спрямо първоначалната. Опасенията на инвеститорите са свързани със забавянето на продажбите на смартфони и „здравето“ на китайската икономика.