Защо гигантите Marriott, Hilton и Hyatt очакват цените на хотелите само да растат
Икономиката е притихнала в страх от рецесия, но не хотелиерският бизнес

© ECONOMIC.BG / Twenty20
Въпреки високата инфлация, затихването на икономиката и страховете от рецесия – хотелиерската индустрия не отчита забавяне, пише CNBC в свой анализа по темата. Всъщност е точно обратното, смята главният изпълнителен директор на Hilton Крис Насета, който прогнозира, че управляваната от него верига тази година ще има най-силното си лято, което „някога сме виждали в нашата 103-годишна история“.
Пандемията от COVID доведе до срив на пътуванията и туризма. Нивата на ваксинация обаче се вдигнаха, вирусът започна да отшумява, а ограничителните мерки – да се разхлабват. Пасажерите се върнаха на път, като през май полетите в глобален мащаб надхвърлиха нивата от 2019 г. за първи път от началото на пандемията. Междувременно обаче цените са по-високи, движени както от растящото търсене, така и от инфлационния натиск. А хотелиерите вярват, че все още има място за поскъпвания.
Цената се повиши за всичко, така че при нас не е по-различно от това да отидете до бензиностанция или магазин за хранителни стоки… или който и да е друг аспект от живота“, коментира Насета.
Според него високото търсене е движено от натрупаните спестявания на потребителите и силните корпоративни баланси на бизнеса. От думите му стана ясно, че сега – след затишието около пандемията – предстои активизация.
Изпълнителният директор на Marriott Тони Капуано даде илюстративен пример. През уикенда на Деня на паметта приходите на компанията от свободна стая, измерител на ефективността на хотела, са се увеличили с около 25% през 2022 г. в сравнение с 2019 г. В луксозното портфолио от хотели на Marriott, сред които JW Marriott, Ritz-Carlton и St. Regis, има почти 30% увеличение на цените през първото тримесечие на 2022 г. в сравнение с 2019 г.
И според него е налице резон за допълнителни повишения – докато пазарът може да поеме поскъпването на предоставяните услуги. Говорейки за САЩ, той обърна внимание, че типичните крайбрежни дестинации и тези за отдих имат по-гояма потенциал. За разлика от тях, местата във вътрешността на страната и някои градове все още изостават.
Друг тлaсък на търсенето е разхлабването на коронаограниченията и отпадането на изискванията за тестване при влизане в страната.
Кийт Бар, главен изпълнителен директор на IHG Hotels & Resorts, под чиято шапка са марки като InterContinental и Holiday Inn, също очаква търсенето да продължи да расте през останалата част от годината, тъй като пътуванията се нормализират.
Това вероятно ще дойде с по-нататъшни увеличения на цените, докато инфлацията и други разходи текат допълнително.
„Търсенето е толкова силно… ние имаме способността да ценообразуваме, но всъщност дори не сме в крак с инфлацията“, каза Бар. „В този бизнес все още има известна ценова сила и търсенето ще продължи през лятото.“
Законите на търсенето и предлагането, законите на икономиката са живи и здрави“, заключи Насета.