Застрахователят на Ever Given оспорва обвиненията на оператора на Суецкия канал

Според SCA корабът се е движил твърде бързо – с около 25 км/ч, вместо с препоръчителните 8-9 км/ч

Застрахователят на Ever Given оспорва обвиненията на оператора на Суецкия канал

Снимка: БТА

660 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg
Блокиран Суецки канал

Застрахователят на огромния контейнеровоз Ever Given, който през март запуши за близо седмица Суецкия канал, заяви, че операторите на канала са виновни за прекомерната скорост на кораба в деня на неговото засядане в брега. Изявлението от UK Club идва, след като ръководителят на Суецкия канал (SCA) заяви, че корабът е плавал твърде бързо тогава и че каналът не носи отговорност.

Ever Given все още е задържан, докато двете страни продължават преговорите за компенсации. Корабът запуши Суецкия канал, завъртайки се почти перпендикулярно на водния път, като за причина се смята силният вятър и скоростта. Движението и в двете посоки беше блокирано и това наруши световната търговия и дори заплаши възстановяването на световната икономика.

SCA първоначално поиска 916 млн. долара компенсация от японския собственик Shoei Kisen, но след това заяви, че е готова да приеме 550 млн. долара, включително депозит от 200 милиона, за да осигури освобождаването на кораба.

В същото време UK Club заяви, че собствениците и застрахователите на Ever Given „напълно признават, че SCA има право на обезщетение за техните законни искове, произтичащи от този инцидент“. Застрахователят обаче добави, че е обезпокоен от твърденията, отправени срещу кораба и неговия капитан.

„Важно е да се изясни, че докато капитанът е отговорен за плавателния съд, навигацията в транзита на канала в рамките на конвой се контролира от пилотите на Суецкия канал и службите за управление на движението на корабите на SCA“, се казва в изявлението.

Такъв контрол включва скоростта на транзита и наличието на ескорт буксири.“

Собствениците и застрахователите на Ever Given оспорват задържането на кораба и искането за обезщетение, а техните адвокати твърдят, че SCA е виновен, че е позволил на кораба да навлезе по водния път и не е осигурил подходящи влекачи.

Председателят на SCA Осама Раби каза пред Reuters миналата седмица, че Ever Given се e движил с 25 км/ч, а не с препоръчителните 8-9 км/ч. Той също обяви, че кормилото на кораба не е било подравнено и че е можел да реши да не влиза в канала.

Подкрепи Economic.bg