Стоян Мавродиев: Успешните бизнес истории след подкрепата на ББР

Ръководената от Мавродиев институция е дала възможност да се реализират стотици бизнес идеи

Снимка: ББР
ББР 10:48 17.12.2019

Стотици малки и средни предприятия нямаше да могат да пробият на българския пазар без подкрепата на Българската банка за развитие (ББР), ръководена в момента от Стоян Мавродиев. Има ужасно много пречки пред финансирането на бизнес идеите. Предприемачите ежедневно вземат трудни решения, като често тези решения са определящи дали фирмата ще продължи да развива дейност, или не.

ББР се фокусира точно върху малките и средни предприятия (МСП), като им подсигурява достатъчно парични и оборотни средства, за да могат да си задържат позициите в конкурентната обстановка. Всичко това не са празни думи, а реални действия, които помагат на българските предприемачи. По-долу ще Ви разкажем за някои от бизнес идеите, които едва ли щяха да са толкова успешни без помощта от държавната банка.

Финансиране на стартиращи проекти

Всяка добра идея се нуждае от финансиране, което да ѝ помогне да се превърне от идея в бизнес. Финансирането може да се използва за разходи за наем, построяване на сграда, купуване на оборудване, наемане на персонал, уреждането на износ за произведените стоки. Точно такива са и следващите истории на предприемачи, които без финансовата подкрепа от ББР и нейните дружества нямаше да могат да изградят компаниите си по начина, по който са сега. На част от тези фирми ББР директно е отпускала заем, а на друга част - линията на кредитирането е минавала през частна банка, за да достигне до фирмите.

Според данни от НСИ над 30% от брутния вътрешен продукт (БВП) се създава от малки, средни и микро предприятия. В редица европейски страни този процент е много по-голям. Това е и целта на ББР - да позволи на малките фирми да започнат бизнеса си, без разходите да ги накарат да преустановят дейност още през първото тримесечие.

Сладолед без калории

Всеки човек, който си брои калориите и внимава какво похапва, избягва сладоледа. Или поне така беше доскоро. Днес вече е факт проектът на двама български предприемачи, които успяват да направят сладолед със съвсем малко калории. Елизар Комитов и Георги Станков са още двама човека, на които Българската банка за развитие е помогнала да стартират бизнеса си. Бизнес идеите със сладолед не са едни от най-любимите на банките и рядко получат кредит. Освен привидно клишираната бизнес идея, двамата предприемачи нямат и никаква кредитна история, а в същото време им трябват пари, за да могат да утвърдят пазарните си позиции.

Микрофинансиращата институция ДЖОБС, част от групата на ББР, обаче вижда потенциала в идеята и им отпуска кредитиране. Резултатите не закъсняват и днес компанията вече може да се похвали с над 20 работещи обекта, като са планирани общо 200. Сладоледът се произвежда по специална технология и с газирана вода. Освен разширяването с още обекти, е планирано и да се сложат соларни панели на кабинките, за да може целият бизнес да е екологичен.

Малък бизнес с лавандула

Истинските предприемачи започват от нулата и градят стъпка по стъпка. Така се е случило и с Петър Петров, който получава като наследство малко земя и решава да отглежда лавандула. Малкото земя става повече, след това още повече, докато не достига 120 декара. От сутрин до вечер той е там, грижи се, сади и обработва лавандулата. Естествено, тези 120 декара нямаше да са налице към днешна дата, ако Петър не беше намерил финансова подкрепа, за да успее да си купи разсад и оборудване. От Микрофинансиращата институция ДЖОБС му подават ръка и той успява да се задържи на пазара. Планът му за развитие е да затвори цикъла на производство и дистилация на лавандулата и да изнася за Турция и Германия.

През 2019 г. под ръководството на Стоян Мавродиев се създава дружеството „ББР Факторинг“, което има насоченост към компаниите, които искат да си доразвият производството с експорт на стоки извън страната. Вече са факт първите му сделки и точно предприемачи като Петър Петров могат да се възползват от него. Нужно е българските компании да са по-стимулирани да изнасят и да продават на чужди пазари. Освен това няма човек, който да не иска някой да повярва в него, а когато това е и банка, която е готова да му отпусне средства, то няма как бизнес идеята да не бъде успешна. Самият той ще се чувства много по-мотивиран и ще влага душата и времето си, за да развие бизнеса си. Точно това прави Българската банка за развитие - помага на добрите идеи да станат печеливши.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: бизнес | ББР | резултати | Българска банка за развитие | Стоян Мавродиев

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ