Българският бизнес гледа към Китай
Много малко компании обаче имат капацитета да осигурят достатъчен износ към азиатската държава
Около 83% от фирмите, които произвеждат храни и напитки, имат сериозен интерес към китайския пазар. Това показва проучване на Българо-китайската търговско-промишлена камара, проведено сред 1400 компании в сферата на леката промишленост.
Много малко обаче имат капацитета и готовността да се справят с голям по обем износ за азиатската държава храни и напитки проявяват сериозен интерес към китайския пазар. Това показват данните от проучване на Българо-китайската търговско-промишлена камара, проведено сред 1400 компании в сферата на леката промишленост, различни от членуващите в камарата юридически лица.
Изследването показва обаче, че само 9% от фирмите имат капацитет и готовност към настоящия момент да се справят с голям по обем износ.
От анкетираните фирми, 11% имат договори за износ на продукция в страни от ЕС. Едва 6% от запитаните бизнесмени отговориха, че се задоволяват с продажбите на българския пазар.
В проучването са включени фирми, произвеждащи сладкиши и захарни изделия, бира, вино, безалкохолни напитки, млечни продукти, както и производители на розово масло и розова вода.