Apple изпадна от Топ 3 на най-големите смартфон производители
Данните са за второто тримесечие на 2019 г.

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Apple губи позициите си на пазара на смартфони. Технологичната компания със седалище в САЩ падна до четвъртото място в списъка на IHS Markit на най-големите производители на смартфони в света през второто тримесечие на 2019 г., съобщава Бизнесинсайдър.
Сега американската компания изостава зад Samsung, Huawei и Oppo - китайска марка смартфони, която е по-малко позната на Запад.
Според данните на IHS, Apple е доставила 35,3 милиона iPhone-а през трите месеца до края на юни, заемайки 11% от пазара на смартфони. Американската фирма е изпреварена от Oppo, която е доставила 36,2 милиона телефона.
Samsung и Huawei - въпреки всички неотдавнашни проблеми в САЩ - са доставили съответно 75,1 и 58,7 милиона телефона. Това им дава 23% и 18% дял от пазара.
Продажбите на iPhone паднаха с рекордни темпове през трите месеца до края на март 2019 г. и продължиха да спадат през следващото тримесечие, като паднаха с 11,8% до 26 милиарда долара. Продажбите на iPhone сега представляват по-малко от половината от общите приходи на Apple, тъй като компанията отбеляза по-голям ръст с други продукти като Apple Watch.
Анализаторите казват, че това е така, защото потребителите се задържат на старите си телефони по-дълго, за да не се налага да харчат за по-новите модели, които са доста скъпи.
На всичкото отгоре, отказът на Apple да създаде евтин iPhone, който може да бъде насочен към потребителите в развиващите се пазари, означава, че компанията е пропуснала ключова аудитория и е позволила на своите конкуренти да спечелят.
От друга страна, данните на IHS показват, че към този момент Huawei е успяла да оцелее след неотдавнашната забрана за търговия в САЩ.
Според директора по анализите на IHS Джуси Хонг, това е така, защото компанията е стимулирала продажбите си в Китай. "Huawei успя да избегне бурята досега", пише в изявление, придружаващо данните.
"След силно представяне през първото тримесечие, Huawei беше един от малкото производители на смартфони, които преодоляха общата отрицателна тенденция на пазара през второто тримесечие. Huawei успя да замени спадащите международни доставки с увеличени продажби в Китай."
Но Хонг предупреди, че пълният ефект от забраната вероятно ще се усети от международния бизнес на Huawei през следващото тримесечие.