Heineken – вече и безалкохолна
Компанията пусна бира Heineken 0.0, за да следва тренда на потребителите за по-здравословен живот

Heineken обяви днес, че пуска нова бира - Heineken 0.0, която е безалкохолна версия на най-продаваната едноименна марка на компанията.
Пускането й идва на фона на спадащия пазар на алкохолни напитки и тренда за по-здравословен живот в последните години, пише "Бизнесинсайдър". Компанията за маркетингови проучвания Euromonitor International обяви ден по-рано, че глобалният пазар на алкохолни напитки бележи за втора поредна година спад през 2016 г. Обемът на продадения алкохол намалява с 0,2%, следвайки спада от 0,8% през 2015 г.
Трендът за чист и здравословен живот (clean living) в САЩ и Европа в последните години доведе до спада на алкохолните продажби на тези два пазара.
В съобщението си за пускането на новата бира Heineken заявяват, че напитката "ще се влее в нарастващия културен тренд за отговорна консумация на алкохол и воденето на балансиран, здравословен начин на живот".
"Сегментът на 0%-товия алкохол в Европа и Русия нараства с 5% между 2010 и 2015 г. Очакваме този силен ръст да продължи, воден от иновациите в добрия вкус, наложен в Испания, Германия и Австрия", заявява Джанлука Ди Тондо, старши директор Глобални брандове в Heineken.
Новата безалкохолна бира на Heineken ще се продава от тази година на 17 пазара, включително Великобритания.