H&M с първо увеличение на тримесечната печалба от 2 години
Продажбите се подобряват

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
H&M, вторият по големина в света търговец на дрехи, отчете в четвъртък първото си тримесечно покачване на печалбата преди облагане с данъци за повече от две години и заяви, че усилията за посрещане на бързите промени в индустрията са в ход.
H&M харчи много за съживяване на бизнеса си в условията на години на спад на печалбите и увеличаване на материалните запаси поради забавяне на продажбите в магазините на основната си марка на фона на по-силна конкуренция и промяна на навиците за пазаруване.
H&M харчи много за съживяване на бизнеса си в условията на години на спад на печалбите и увеличаване на материалните запаси поради забавяне на продажбите в магазините на основната си марка на фона на по-силна конкуренция и промяна на навиците за пазаруване.
Акциите й са се покачили с 46% тази година и с 58% спрямо 13-годишния минимум, наблюдаван през 2018 г., с надеждата компанията се върне на успешен път. Но те все още са само на половината от рекордното си ниво за 2015 г.
Печалбата преди облагане през периода от юни до август е над очакванията, като нараства до 5,0 милиарда крони (507 милиона долара) спрямо 4,01 милиарда преди година. Средно аналитиците прогнозираха повишение до 4,93 милиарда крони, сочат данните на Refinitiv.
Увеличението е първото за шведската група след второто тримесечие на 2017 г. Нарастването на печалбата е подпомогнато от ускоряване на растежа на продажбите на фона на силното търсене на летни колекции и увеличаване на пазарния дял.
„Продължаващото развитие на продажбите на редовни цени и при намаления допринесоха за 26% увеличение на оперативната печалба през третото тримесечие, като същевременно поддържат високо ниво на активност в нашата работа по трансформация“, казва в изявление изпълнителният директор Карл-Йохан Персон ,
Маржът на оперативната печалба се повишава до 8.0% от 7.1%.
Запасите нарастват с 9% до 42,0 милиарда крони в края на третото тримесечие, което се равнява на 18,5% от продажбите. H&M обаче заяви, че измерени в местни валути, те се свиват с 1%, докато съставът на запасите продължава да се подобрява.