Железниците страдат от липса на над 2300 служители
Транспортният министър обещава реформи, но не само на хартия
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ страда от липса на 1260 работници, а в БДЖ недостигът е 1100 човека. Това е тенденция, която продължава от години и е диктувана главно от ниското заплащане в железниците, което прави секторът непривлекателен за млади хора.
Сега обаче транспортният министър Георги Гвоздейков даде заявка за промяна и за реформи, които обаче да не бъдат само на хартия. Той обеща да работи в тясно сътрудничество със синдикатите.
Правителството и синдикатите имаме обща цел – по-добри условия на труд и достойни възнаграждения за работещите в сектора. Защото ежедневно се сблъскваме с липсата на квалифицирани работници“, заяви Гвоздейков на днешния Учредителен конгрес на нова федерация на транспортните синдикати към КНСБ.
Заетите в БДЖ и НКЖИ са почти 20 хил. души, отчете министърът. По думите му само за десет месеца по време на двете служебни правителства служителите, които са напуснали системата на НКЖИ, са 884, а БДЖ – 788 човека.
Геополитическата ситуация създава възможност за огромни инвестиции в транспортния сектор. Работим усилено с нашите съседи от Гърция и Румъния, за да надградим съществуващата и да създадем нова инфраструктура за автомобилен, за жп транспорт и връзки с пристанищата и летищата, обясни министърът.
Модернизацията на транспортния сектор също ще го направи по-привлекателен и перспективен за младите хора.“