Китайската напитка Байджиу завладява Европа и САЩ
Дъщерна компания на китайския гигант-производител ще я продава на Запад

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Един милиард китайци едва ли грешат: любимата им напитка байджиу завладява Запада. Държавната Luzhou Laojiao Co. е създала компания, наречена Ming River, с международни партньори, за да прави байджиу (baijiu) в САЩ и Европа, съобщава "Форчън".
Байджиу обикновено се произвежда от ферментирало сорго, но понякога се използват други зърнени култури - пшеница, ориз или царевица. И не е за аматьори. Съществуват четири основни вида байджиу: силен аромат (пълноцветен, пикантен, плодов), лек аромат (лек, флорален, леко сладък), сос аромат (омами, гъби, пръст) и аромат на ориз (лек, чист, меден).
Байджиу представлява 99,6% от пазара на китайски спиртни напитки и през миналата година генерира повече от 100 млрд. долара продажби, според Euromonitor.
С първоначалната си инвестиция от 6 млн. долара в Ming River, Luzhou Laojiao, компания на стойност 9 млрд. долара, се надява да създаде и на Запад жажда за байджиу, съобщава WSJ.
На първият търг на Christie, посветен на байджиу миналия месец, бутилка байджиу с марката Moutai от 1957 и 1958 г. бяха продадени за около $86 700 всяка.
Най-скъпата бутилка байджиу, която някога е била продавана, е Lay Mau от 1935 г., която през 2011 г. е струвала 10 млн. юана (1,5 млн. долара).