Nike пуска виртуални дрехи и обувки

Πoтpeбитeлитe вeчe плaщaт знaчитeлни cyми зa дигитaлни пpoизвeдeния нa изĸycтвoтo, ĸaĸтo и зa дигитaлeн дизaйн нa мapaтoнĸи

Nike пуска виртуални дрехи и обувки

Снимка: Unsplash

5492 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg
Метавселена

Най-големите модни компании в света експериментират с изработването на виртуални дрехи, които аватарите на хората могат да носят в метавселената, пише The Wall Street Journal.

Американската компания Nike също направи първите си стъпки в метавселената. Гигантът за спортни стоки е подал общо 7 заявки до Службата за патенти и търговски марки в САЩ от 27 октомври досега, за да защити разработките си в категории като „виртуални стоки за изтегляне“ и свързани услуги за магазини и развлечения.

Nike защитава своите търговски марки за тази нова ера. Документите много ясно показват намерението й да произвежда и продава виртуални маратонки и облекло с марка Nike за метавселената“, каза Джош Гербен, адвокат по авторско и патентно право. 

От компанията наскоро обявиха, че търсят дизайнер на виртуални материали за обувки и дизайнер на виртуални роли. В обявите за работа, публикувани от спортния гигант, се казва, че търсят „екип, фокусиран върху началото на дигиталната и виртуалната революция в Nike“.

Πoтpeбитeлитe вeчe плaщaт знaчитeлни cyми зa дигитaлни пpoизвeдeния нa изĸycтвoтo, ĸaĸтo и зa дигитaлeн дизaйн нa мapaтoнĸи. Πoпyляpни личнocти, ĸaтo Mapтa Cтюapд, cъщo ce нaдявaт дa пpипeчeлят, пpoдaвaйĸи NFТ. Nike също вече има няколко колаборации с платформата за онлайн игри Roblox.

Засиленият интерес към метавселената може да се види донякъде и като резултат от пандемията от COVID-19. Тъй като все повече хора започнаха да работят и да учат дистанционно, нарасна търсенето на начини, с които да направят онлайн взаимодействието си реалистично.

Все повече играчи навлизат в този сегмент, а Meta ще инвестира по 10 млрд. годишно в метавселената и в момента набира най-малко 10 хил. души в Европа за проекта. Това вероятно ще ускори и трансформацията на виртуалната среда, най-малкото на работното място, за чието преобразяване вече се борят две водещи компании в света.

Запишете се за нашия бюлетин


Подкрепи Economic.bg