Петима кандидати остават в търга за надзора на тунела под Шипка
Най-ниското предложение възлиза на 4.3 млн. лв. без ДДС

© ECONOMIC.BG / АПИ
Снимката е илюстративна
В четвъртък следобeд Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) отвори 5 от ценовите предложения на допуснатите кандидати в процедурата за избор на изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка. Това се случва почти 2 години, след като бяха отворени самите оферти по процедурата.
Най-ниската цена за надзор е на ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000-ТРИ ЕС-ИРД" – 4.3 млн. лв. без ДДС.
В петък се очаква спечелилият поръчката за самото проектиране и строителство на тунела „Консорциум ПСВТ“, в който влизат „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД, да потвърди писмено офертата си, както обяви регионалният министър Гроздан Караджов в четвъртък.
Ценовите предложения за надзор са:
- Обединение „Консултанти Шипка 1", с участници: „3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, "ПИ ЕС КОНСУЛТ" ЕООД и „КОНТПАС" ООД - 4 651 482 лв. без ДДС;
- „ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА" ДЗЗД, с участници: „ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив" ЕООД, „Инфра контрол" ЕООД, „Инфрапроект консулт" ЕООД и „Метроконсулт БГ" ЕООД - 4 588 882 лв. без ДДС;
- ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА", с участници: „СТРОЛ – 1000" АД и „ИНФРАМ" АД - 5 744 112 лв. без ДДС;
- ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000 – ТРИ ЕС – ИРД", с участници: „ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, „ТРИ ЕС" ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. – 4 308 050 лв. без ДДС;
- ДЗЗД „ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО", с участници: „Трансконсулт – БГ" ООД и „Свеко Енергопроект" АД – 5 399 946 лв. без ДДС.
Припомняме, че отĸpитaтa пpoцeдypa зa избop нa изпълнитeл нa ĸoнcyлтaнтcĸa ycлyгa e oбявeнa още пpeз фeвpyapи 2020 г. От получените общо 7 оферти, 6 бяха oтвopeни нa 30 aпpил 2020 г.
Проектът за тунел под Шипка е предложен за включване в Програмата „Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена.
Обектът включва изграждането на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово-Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км. Основният тунел под Шипка ще е с дължина от 3.22 км. Ще бъдат прокопани и 4 по-малки тунела – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Общият проект включва построяването на 6 моста и 1 подлез, 12 броя армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода „Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север-Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).