Потребителското доверие в САЩ падна до нивата си от 2014 г.

Анализаторите очакват нестабилно икономическо възстановяване, което да подкопае шансовете на Доналд Тръмп за победа на президентските избори

Потребителското доверие в САЩ падна до нивата си от 2014 г.

Снимка: БТА

Енея Георгиева Автор: Енея Георгиева

Потребителското доверие в САЩ се понижава през август до най-ниското ниво от 2014 г. насам. Това показва, че американските граждани стават все по-песимистично настроени заради високата безработица, съобщава Bloomberg.

Индексът на потребителското доверие в страната спада до 84.8 пункта от ревизираните 91.7 пункта през предходния месец. Това е под предишния минимум от началото на пандемията от 85.7 пункта през април, става ясно от публикуваните във вторник данни.

Според доклада на Conference Board се очаква непостоянно икономическо възстановяване, което носи риск за преизбирането на президента Доналд Тръмп за втори мандат, тъй като американските граждани се сблъскват с висока безработица и несигурност относно бъдещите стимули на Фед. Междувременно новите стимули за запазване на заетостта едва сега започват да достигат до американците. Също така потребителското доверие остава далеч под нивата от преди кризата, което подчертава дълбочината на нанесените от пандемията щети върху икономиката.

Разходите на потребителите се възстановиха през последните месеци, но нарастващите опасения сред потребителите относно перспективите пред икономиката и тяхното финансово благополучие вероятно ще предизвикат охлаждане на разходите през следващите месеци“, коментира Лин Франко, старши директор в Conference Board.

Всъщност анкетираните в проучването посочват, че има по-малка вероятност да правят големи покупки през следващите месеци. Делът на потребителите, които планират да закупят големи домакински уреди, спада до 44.8%, което е най-ниското ниво от 2015 г. насам. А делът на хората, които се готвят да си купят автомобил, намалява до 9.7%.

Делът на потребителите, които твърдят, че трудно могат да си намерят работа, се увеличава до 25.2% от 20.1%. Близо 30% от потребителите споделят, че очакват по-добри икономически условия след шест месеца. През юли такива очаквания имаха 31.6%.

Коментари: 0