Starbucks предлага алкохол и тапас

Веригата навлиза в нов сегмент в опит да увеличи продажбите си

Starbucks предлага алкохол и тапас

Снимка: Starbucks

4277 ~ 2 мин. четене

Starbucks започва да предлага менюта с тапас, вино и наливна бира в ресторантите си в САЩ. Компанията навлиза в сектор извън продажбата на кафе и кафе напитки в опит да разрастне бизнеса си, съобщава „Бизнесинсайдър”, цитирайки USA Today.

Веригата продава алкохол и храна, тип тапас, още от тази седмица в няколко десетки ресторанта в Америка. Така вече в над 75 ресторанта ще бъдат въведени т.нар. вечерни менюта, които се предлагат след 16 ч.

В следващите 12 месеца компанията очаква тези вечерни менюта да са достъпни в голяма част от американските й ресторанти, заяви Клиф Бъроус, директор Операции на Starbucks.

До 2019 г. менютата ще се предлагат в 2000 от 12-те хил. ресторанта от веригата в Америка.

Сред местата, където предстои да се въведе новото меню, са Денвър, Маями, Орландо, Северна Калифорния и Бруклин в Ню Йорк.

„След проучвания, достигнахме до заключението, че много от клиентите ни биха искали, като влязат в Starbucks, да могат да изпият чаша вино или бира”, обяви Рейчъл Анталек, вицепрезидент на компанията, отговарящ за иновациите.

Проучването показва още, че след въвеждането на вечерните менюта, 60% от клиентите, посещаващи заведенията след 16ч., са жени. Новото меню също цели да привлече групи, които по принцип се събират в домевете -  като читателски клубове, клубове за изучаване на Библията и др., пише USA Today. 

Според някои анализатори, въвеждането на вечерните менюта може да забави обслужването, а баристите да са принудени да наливат и вино и бира, не само да правят кафе.

Но тъй като вечерите са обикновено по-слаб период за Starbucks (нормално, кафе се пие предимно до ранния следобед), всъщност от въвеждането на новите менюта е отбелязано повишение от 16% в продажбите на храна, включително 35% ръст във времето за закуска.

Засега няма информация дали веригата планира да предложи новите менюта и извън САЩ.

Подкрепи Economic.bg