Volvo планира пълна електрификация до 2030 г.
Компанията се присъединява към множеството други автомобилостроители, които ще изоставят двигателите с вътрешно горене

© ECONOMIC.BG / БТА
Цялата гама автомобили на Volvo ще бъде напълно електрическа до 2030 г., обяви компания, като по този начин се присъедини към нарастващия брой производители, които планират да спрат производството на двигатели с вътрешно горене до края на това десетилетие.
„Напълно съм убеден, че няма клиенти, които наистина искат да останат с бензинов двигател“, каза изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон пред журналисти, попитан за бъдещото търсене на електрически превозни средства. „Убедени сме, че електрическата кола е по-привлекателна за клиентите.“
Шведският производител с китайски собственици заяви, че 50% от продажбите му в световен мащаб трябва да бъдат напълно електрически до 2025 г., а останалите - хибридни модели.
Volvo заяви, че ще пусне ново семейство електрически автомобили през следващите няколко години, като всички те ще се продават само онлайн. По-късно във вторник компанията ще представи своя втори изцяло електрически модел - C40.
Производителите на автомобили се надпреварват да преминат към модели с нулеви емисии, тъй като се изправят пред цели в Европа и Китай, както и предстоящи забрани в някои страни на превозни средства, използващи изкопаеми горива.
Миналия месец Ford Motor Co заяви, че автомобилите му в Европа ще бъдат напълно електрически до 2030 г., докато Tata Motors Jaguar Land Rover заяви, че луксозната му марка Jaguar ще бъде изцяло електрическа до 2025 г., а до 2030 г. цялата гама ще бъде електрическа.
Миналия ноември производителят на луксозни автомобили Bentley, собственост на германския Volkswagen, заяви, че моделите му ще бъдат напълно електрически до 2030 г.
Електрификацията е скъпа за автомобилните производители, но тъй като тези превозни средства имат по-малко движещи се части, се очаква заетостта в автомобилната индустрия да се свие.
Миналата седмица ръководителят на подразделението за камиони на Daimler AG каза, че електричеството ще освободи хиляди работни места в компанията в Германия.
Volvo добави, че ще инвестира сериозно в канали за онлайн продажби, „за да намали радикално“ сложността на моделната си гама и да осигури на клиентите прозрачни цени.