VW прави голям компромис, за да изкара ID.3 по улиците навреме
Стартирането на нов модел с не напълно завършена версия е практически нечувано за Volkswagen

© ECONOMIC.BG / Volkswagen
Volkswagen ще успее да спази на косъм крайния срок от края на лятото за старта на доставките на своя дългоочакван електромобил ID.3. Ранните купувачи обаче ще трябва да изчакат с месеци, за да използват всички функции, за които са платили, предава Bloomberg.
Две от софтуерните функции в първите превозни средства, доставени през септември, ще бъдат активирани едва чрез актуализация в началото на 2021 г., обяви Volkswagen в своя изявление. Клиентите, готови да изчакат с доставката до четвъртото тримесечие, ще имат пълната функционалност в своя електромбил още от самото начало.
Липсващите функции са за свързване на приложения чрез смартфон и други устройства към дисплея на автомобила, както и за опцията малкия AR Head-up дисплей да прожектира важна информация в зрителното поле на шофьора на предното стъкло.
Стартирането на нов модел с неизпипана докрай версия е практически нечувано за Volkswagen и отразява вътрешния натиск колата да бъде изкарана по улиците. Проблемите със софтуера допринесоха за сблъсък, който коства на главния изпълнителен директор Хърбърт Диес управлението над основния бранд VW – постът му от 1 юли ще заеме Ралф Брандщетер.
Критичен старт
Успехът на ID.3 е жизненоважен за най-големия автомобилен производител в света, за да отговори на по-строгите правила за вредни емисии в Европа. По-късно тази година VW възнамерява да допълни семейството на ID със SUV роднина, наречен ID.4, както и да добави две големи фабрики за електрически автомобили в Китай, които ще могат да създадат повече превозни средства годишно, отколкото Tesla е продала през 2019 година.
Коронакризата и неотдавнашните смущения в управлението на VW усложниха вече амбициозния план за ограничаване на пропастта между германския гигант и Tesla, която пък се очаква да добави ключовия SUV Model Y към най-продавания си Model 3 през следващите месеци.
Страх и вълнения
Цените за първото издание на ID.3 започват от под 40 хил. евро в Германия, което ги прави допустими за правителствени стимули. Предлагат се три различни версии, като горната версия достига около 50 хил. евро.
В рамките на групата от 12 марки Volkswagen Group планира да инвестира 33 млрд. евро до 2024 г., за да стане най-големият производител на електромобили в света, включително 11 млрд. евро само за марката VW. Концернът цели да произвежда 1.5 милиона електрически автомобила годишно през 2025 година.
В публикацията в LinkedIn Диес обеща да подобри разговорите с работниците на Volkswagen, много от които са загрижени за работата си заради промените, засягащи автомобилната индустрия, включително пренасочването към електрическата мобилност.
„Разбирам, че има много вълнения, а също и въпроси, а понякога и страх в системата. Трябва да участваме повече в диалог“, заяви Диес.