A1 – доверен технологичен партньор на бизнеса
Моделът „като услуга“ на абонаментен принцип позволява на компаниите да оптимизират своите разходи, казва Михаил Семерджиев
Процесите по дигитализация ускориха темпа си през последните години. Огромна част от бизнес дейностите преминаха в онлайн среда, например срещи, дистанционна работа на екипи, общуване с партньори и клиенти. Все повече системи биват „отваряни“, за да осигурят възможности за онлайн работа от разстояние за потребителите на А1. Ползите от дигитализацията са многообразни, но това създава предпоставки заплахите срещу киберсигурността да нараснат драстично. Като доверен технологичен партньор на бизнеса, А1 своевременно предлага решения, с които да подпомогне своите корпоративни клиенти да защитават ценните данни и инфраструктура. Каква е динамиката на промените и каква е визията за развитие на високотехнологичната компания, разказва Михаил Семерджиев, старши мениджър „ICT услуги“ в А1 България:
Дългосрочна стратегия за развитие на ICT и IoT
Поставяме все по-силен фокус върху нашето развитие в сферата на ICT и IoT. Делът на ICT услугите в общите приходи на компанията нараства. През 2022 г. станахме най-голямата ICT компания в България според класацията Digitalk 101. Тази година ще продължим да развиваме нашите услуги така, че да помагаме на бизнеса в България да е по-ефективен и защитен от кибератаки.
Кое е първично – услугата или потребността на бизнес клиента
Всяка услуга трябва да решава конкретна настояща или бъдеща нужда на клиентите. Иначе нейният потенциал би бил спорен. От дългогодишната си работа с корпоративните клиенти познаваме добре потребностите на техния бизнес. Следим световните тенденции в развитието на технологиите и „прогнозираме“ какви потенциални нужди бихме могли да удовлетворим с помощта на технологиите. Бизнесът и светът не са статични и потребностите на бизнеса също се променят според динамиката на средата.
В крак с промяната
Развитието на дигитализацията и на все по-големите бази данни са необратими процеси, защото са необходими за повишаване на ефективността на бизнеса, който създава стойност и допринася за развитието на икономиката. Поддържаме богато портфолио от ICT услуги, с които да помагаме на нашите клиенти с належащите проблеми, с които се сблъскват. Предлагаме системна интеграция, с която да повишават ефективността на бизнес процесите си. Пример за това са ERP решенията SAP S/4 HANA за големите компании и SAP Business One от А1 за малки средни предприятия. В сферата на киберсигурността клиентите ни могат да разчитат на решения за защита на IТ инфраструктурата, данните, крайните устройства. Развиваме специализирани пакетни ICT решения, които да са „по мярка“ на по-малките организации с до 200 служители. Подготвяме оферти и за специфичните нужди на отделни нови вертикали.
Предимства на ICT услугите на А1
Предоставяме „резултати като услуга“. Клиентите ни получават опита, знанията и уменията на нашите ICT експерти, добре синхронизирани помежду си комбинации от хардуер, софтуер и свързаност. Работим с другите компании от А1 Group за създаването на някои от високотехнологичните услуги. Партнираме си с водещи световни технологични компании, като Cisco, Dell, IBM, f5, SAP, VMWare. Това позволява на компаниите да решават свои конкретни бизнес нужди, без да се налага да инвестират време и ресурси в изучаване и организиране на всички тези детайли и поддържане на специализиран екип. Същевременно те имат възможност по-добре да планират разходите си, поради бизнес модела „като услуга“ на абонаментен принцип.
Надеждна киберзащита
Ускорената дигитализация води и до повишаване на честотата и интензивността на кибернападенията. Съветът ни към бизнес организациите е да подхождат холистично към сигурността в дигиталната среда. Но е важно също така да са наясно, че стопроцентово гарантирана сигурност не е възможна. Който обещава такива гаранции, определено злоупотребява. Както решенията за превенция и справяне с кибернападения, така и възникването на нови заплахи се развиват с бързи темпове. Затова киберзащитата трябва да е неделима част от всички процеси и системи на бизнеса. Предлагаме решения, с които според нуждите си организациите биха могли да осигурят надеждна и ефективна защита на инфраструктурата, данните и крайните устройства.
Модел за ефективни и изгодни решения
Ползваме модела „като услуга“, защото той дава на компаниите високоспециализирана експертна помощ, без необходимост от големи първоначални инвестиции в ИТ оборудване, лицензи. Що се отнася до корпоративните технологични решения подходът one size fits all отдавна е отживелица. Затова създаваме оптималната комбинация за специфичните потребности на всеки наш клиент.
Придобиването на СТЕМО
Това придобиване е част от стратегическата ни трансформация от Telco в Techco. Продължаваме да затвърждаваме позицията си в ICT и IoT сектора и заедно със СТЕМО, един от най-големите системни интегратори, имаме възможност да предлагаме по-бързо и по-качествено високотехнологични услуги. Най-големият печеливш от това са нашите корпоративни клиенти, а дългосрочните ефекти от сделката ще окажат благотворно влияние на общото ниво на дигитализация на бизнеса у нас.
Технологичното бъдеще с А1
Дигитализацията на бизнеса и обществото, автоматизацията на процеси, облачните услуги и изкуственият интелект са само началото. Впечатляващ е пробивът в сферата на изкуствения интелект от последните месеци и не изключвам скоро да започнем да предлагаме и такива решения.
Михаил Семерджиев е старши мениджър „ICT услуги“ в А1 България от август 2021 г. и ръководи развитието на нови технологични услуги за корпоративни клиенти. Той има над 15 години опит в областта на технологичните решения за бизнеса, шест от които като ключов член на направление „Маркетинг“ в А1. Основните фокуси, по които работи управляваният от него екип, са предоставянето на решения за киберсигурност, оптимизиране на бизнес процеси и подобряване на онлайн присъствието на компаниите. В А1 е от 2015 г., когато поема поста старши мениджър „Фиксирани и конвергентни продукти и услуги“ и отговаря за фиксираните и ICT услуги. Опитът му преди това включва различни мениджърски и маркетингови позиции в технологичния сектор. Притежава магистърска степен по финансов контрол от УНСС и е бакалавър по икономика от същия университет.