Google може да отърве разследването на ЕК за Fitbit
Гигантът отправи оферта за 2.1 млрд. долара, но сливането буди тревоги заради използването на данни
~ 2 мин.
Google може да успее да се отърве от задълбочено антитръстово разследване на Европейския съюз относно офертата за придобиването на Fitbit за 2.1 млрд. долара, пише Reuters. Източници обясняват, че компанията е склонна да не използва здравните данни, които се събират от „умните“ гривни и часовници, за да помага на рекламодателите да достигат до крайните потребители.
Сделката бе обявена през ноември и с нея Google цели да стъпи на един от перспективните нови пазари, на който местата си вече са заели Apple и Samsung, наред с китайските играчи Huawei и Xiaomi.
Лидер на световния пазар на носими устройства е Apple с 29.3% пазарен дял през първото тримесечие на 2020 г., следвана от Xiaomi, Samsung и Huawei. Данните са на фирмата за проучване на пазара International Data Corp. и според тях Fitbit държи само 3% пазарен дял.
Въпреки това сделката си навлече сериозни критики от защитници на поверителността, загрижени, че Google може да злоупотреби с личните и чувствителни данни, които се събират за потребителите чрез фитнес устройствата. Опасенията са, че така гигантът, който и сега има водеща роля на рекламния пазар, ще бетонира още повече доминацията си.
По-рано този месец регулаторите на ЕС помолиха конкурентните производители на носими устройства, разработчиците на приложения и други доставчици на онлайн услуги, както и доставчиците на здравни услуги да изложат мнения по казуса.
Сега изглежда, че Google може да успокои страстите, предлагайки обвързваща клауза да не използва здравните и уелнес данни на Fitbit за реклама.
Очаква се Европейската комисия да вземе решение за сделката до 20 юли. Google пък трябва да излезе с предложение за отстъпки до 13 юли, в противен случай ще започне четиримесечно разследване.