„Хювефарма“ търси 300 млн. евро от борсата в Амстердам

Средствата ще се използват за ускоряване на капиталовите разходи и намаляване на дълга

„Хювефарма“ търси 300 млн. евро от борсата в Амстердам

Снимка: Huvepharma

2990 ~ 2 мин. четене
Антония Симова Автор: Антония Симова

„Хювефарма“, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви, представи в понеделник плановете си за листване на борсата Euronext в Амстердам. Целта е от първичното публично предлагане (IPO) да бъдат набрани около 300 млн. евро, като се очаква то да бъде последвано от вторично предлагане на съществуващи акции, с което братя Домусчиеви ще намалят дела си във фармацевтичната компания. Очаква се предлагането да започне в следващите седмици, в зависимост от пазарните условия.

Набраните от нидерландската борса средства ще бъдат използвани за ускоряване растежа на капиталовите разходи на „Хювефарма“, както и за намаляване на дълга ѝ, който към края на 2020 г. възлиза на около 474 млн. евро, съобщават от фирмата.

Хювефарма“ е на следващото ниво от своето развитие и това IPO е естествено продължение за ускорение на нейния растеж. То ще позволи да се засили органичният растеж, развитието на нови продукти и ще повиши способността на компанията да придобива или лицензира нови продукти или технологии, да намали задлъжнялостта си, както и ще ни позволи бъдещо разширение на капацитета“, коментира в официалното съобщение на Euronext Кирил Домусчиев.

Той обяснява избора на амстердамската борса с факта, че Нидерландия е лидер в развитието на животновъдството, а в Амстердам е борсата с най-големи дневни търгувани обеми в еврозоната.

За водещи организатори на сделката са наети JP Morgan, BNP Paribas и Citigroup Global Markets Europe.

„Хювефарма“ е фокусирана върху разработването и производството на продукти за здравето и храненето на животните и хората, като твърди, че е шестата най-голяма компания в света в областта на ветеринарно-санитарните продукти за животни. Компанията управлява производствени обекти в Италия, Франция, България и САЩ на общо 13 места.

Бизнесът успява да излезе от пандемията с ръст на приходите от 588 млн. евро през 2020 г. спрямо 548 млн. евро през 2019 г. Печалбата на компанията преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) за същия период нараства до 167 млн. евро от 127 млн. евро.

Новата 2021 г. продължава да бъде успешна за компанията, като за първото тримесечие приходите на компанията са се увеличили с 11.2% спрямо периода януари-март 2020 г. и достигат 161 млн. евро. EBITDA възлиза на около 48.8 млн. евро, като компанията обръща внимание, че обикновено оборотът през първото тримесечие на годината е по-малък поради сезонността на бизнеса.

Подкрепи Economic.bg