Instagram или YouTube носи повече пари
Битката за реклама е ожесточена
~ 1 мин.
Без съмнение, Instagram e важна за Facebook, но колко голям е този канал всъщност? И дали не е по-голям, отколкото мнозина си мислят.
Платформата за снимки Instagram е генерирала 20 млн. долара приходи от реклама през 2019 г. – повече от 15-те милиарда долара на най-популярния сайт за споделяне на видео YouTube, сочат източници на Bloomberg.
Instagram играе важна роля откъм финанси в портфолиото на Facebook, чиято собственост е. Услугата носи над една четвърт от приходите от реклама на технологичната компания през миналата година. Сайтът е по-печеливш и една от причините за това е, че YouTube споделя голяма част от приходите си от реклами със създателите на съдържание.
Facebook отказва да коментира данните. Досега компанията не е огласявала приходите на Instagram. Не е актуализирала и броя на потребителите на платформата от отчетения 1 милиард през 2018 г., пише Engadget.
А едва вчера пък първи път бе съобщена и конкретната сума, генерирана от YouTube.
Иначе не е напълно изненадващо, че Instagram привлича толкова пари. Рекламата е навсякъде в приложението днес, като се улесниха значително и начините за пазаруване от приложението. Колкото и добри да изглеждат новините за Facebook, те всъщност са нож с две остриета – разкритието може да окрили критиците и да подплати призивите за разбиването на корпорацията в името на подобряването на конкуренцията.