IT хъбът на Commerzbank в София търси 150 служители

Германската банка стартира дейност тук в разгара на COVID кризата и то с предизвикателството да се позиционира в технологичния сектор

IT хъбът на Commerzbank в София търси 150 служители

Снимка: Commerzbank

11774 ~ 2 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

Година след стъпването си в българската столица Технологичен център Комерцбанк София търси нови попълнения за IT екипа си. В него вече работят над 150 души, включително от Италия, Турция, Северна Македония и Молдова. Но организацията има отворени позиции за още толкова хора, като пандемията очевидно не е спряла плановете за наемане.

Търсим хора с различни профили – например Java и React, но също така и ABAP, Murex, webMethods и др.“, уточнява Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“ в Технологичен център Комерцбанк София.

Задачата на екипа на компанията в България е да разработва и управлява приложенията, чрез които ще се обслужват 11 милиона частни клиенти и малки бизнеси, както и 30 000 групи от корпоративни клиенти в Германия. Досега IT експертите в София успяха да се включат в процеса по дигитализация на цялостната банкова структура на Commerzbank.

Екипът тук има основна роля в модернизацията на една международна банка“, коментира Маркус Крьогер, управител на Технологичен център Комерцбанк София.

Идването в българската столица е част от стратегията на 150-годишната финансова институция да се превърне в модерна дигитална компания чрез трансформация на банковите решения. Commerzbank започна да реорганизира дейността си в клъстери преди няколко години. Първоначално тя изгради технологични центрове в Прага (Чехия) и Лудж (Полша). В търсене на нова локация за разширяването на дейността си стига до София, където мениджърите смятат, че ще намерят необходимите среда и специалисти.

Навлизането ѝ в София бе обявено в края на 2019 г., а през юни 2020 г. стана ясно, че компанията е наела над 3 500 кв. м офис площи в Advance Business Center II. Навлизането у нас съвпадна с избухването на COVID кризата, която се оказа основно предизвикателство пред изграждането на местния екип. „Много хора предпочитат сигурността на настоящото работно място пред това да започнат на ново, било то и Commerzbank“, посочва Илияна Търнина.

Макар че в Германия Commerzbank е бранд с авторитет и дългогодишна история, тук в България тя трябваше тепърва да си изгради име. А също така да се позиционира не като банка, а като технологична компания.

Дейността на IT хъба се фокусира в разработването и управлението на приложения, които ще позволят цялостната дигитализация на бизнес процесите. Екипът изгражда решения, инструменти и гъвкави работни методи, чрез които да се подобрят съществуващите системи и да се създадат нови приложения. Така ще се предоставят по-бързи и по-персонализирани услуги за клиентите, докато се обработват големи масиви от данни по-ефективно и рентабилно, с гарантиране на информационната сигурност.

Подкрепи Economic.bg