Дигиталната 2020: Рекордите при приложенията, показващи как се промени животът
Повече пари, игри и нови рекорди – динамиката на мобилния пазар отразява
Динамиката на мобилния пазар отразява много от промените в начина на живот и интересите на потребителите през безпрецедентната 2020 г. Тенденцията може да бъде обобщена най-кратко с възхода на приложенията за конферентни разговори до бума на мобилните игри. В редовете по-долу анализаторите от SensorTower обобщават основните крайъгълни камъни в индустрията.
1. Потребителските разходи надхвърлиха 100 млн. долара
Глобалните разходи за приложения в App Store и Google Play се покачват ежегодно, но през 2020 г. те скачат осезаемо. За периода 1 януари-17 декември общо достигат 106 млрд. долара, което е с 30% повече от харчовете през същия период година по-рано.
65% от потребителските разходи са отишли за приложения и игри в App Store. Що се отнася до вида – 71.7% (76 млрд. долара) от похарчената обща сума е за мобилни игри. А останалата (30 млрд. долара) е за приложения, като най-голям интерес са генерирали развлекателните.
2. Рекордна година за TikTok
2020 г. беше наситена със събития около китайското мобилно приложение, отделно от политическия натиск върху него в САЩ.
Инсталиранията му в световен мащаб, включително в Китай, достигат близо 2.6 млрд. Изтеглянията му удариха рекорд още през първото тримесечие, когато бе свалено 315 млн. пъти. Между 1 януари-17 декември TikTok е инсталиран близо 961 млн. пъти.
За същия период приложението успя да генерира близо 1.2 млрд. долара потребителски приходи, което е с 627% повече от събраните 165.1 млн. долара през същия период на 2019 г.
Междувременно компанията майка Bytedance продължава да търси нови хоризонти аз развитие. Тя например си партнира с големи марки като Walmart, търсейки ниша в сферата на търговията. През идната година се очакват колаборации, докато TikTok продължава да се надпреварва с конкуренти като Byte и гигантите в социалните медии Instagram и YouTube.
3. Бизнес бум
От SensorTower отчита безпрецедентен бум на инсталиранията на бизнес приложения. От януари до ноември в света те наброяват 3.6 млрд. – общо за App Store и Google Play. За сравнение през същия период на 2019 г. броят им е бил 1.5 млрд., което означава 140% ръст на годишна база.
Без изненада, трите най-сваляни приложения са свързани с необходимостта от дистанционна комуникация. Zoom води с 667 млн. инсталирания, следват Google Meet (342.5 млн.) и Microsoft Teams (195.5 млн.).
4. Битката на малките екрани
Потребителите по цял свят се довериха на своите телефони и таблети за какво ли не, включително и за различни стрийминг услуги. През 2020 г. това има видимо обяснение – кината затвориха, а хората имаха нужда от забавления. Компаниите яхнаха тази вълна и опитаха да оползотворят максимално възможностите, стъпвайки на нови пазари.
Мобилното приложение Disney+ например успя да се похвали с цели 25 млн. инсталирания в глобален мащаб през ноември. Числото бе подкрепено от стъпването на стрийминг услугата на пазари в Латинска Америка. Netflix пък намери път към Индия и благодарение на промоционален подход отбеляза 200% ръст там.
5. Пет игри с по над 1 млрд. долара приходи
Разходите за игри избухват, като за първи път има цели пет заглавия, които са успели да генерират приходи от по над 1 млрд. долара в рамките на една година.
Това са PUBG Mobile с 2.6 млрд. долара – с 64.3% повече от приходите ѝ за 2019 г. Следва друга игра на Tencent – Honor of Kings, която е натрупала близо 2.5 млрд. долара (с 42.8% повече от предходната година).
На трето място е Pokémon GO на Niantic (1.2 млрд. долара), на четвърто е Coin Master от Moon Active (1.1 млрд. долара) и на пето Roblox (1.1 млрд. долара).
Извън топ 5 на косъм остава Monster Strike, която има генерирани 958 млн. долара.