Lenovo се връща към печалба

Приходите на компанията през последното тримесечие отбелязват 4,9% ръст на годишна база

Lenovo се връща към печалба
428 ~ 2 мин. четене
Lenovo обяви финансовите резултати за последното тримесечие и за цялата фискална 2016/2017 година. Приходите през последното фискално тримесечие на компанията възлизат на 9,6 млрд. долара, което е ръст с 4,9% на годишна база. Това се дължи на добрите резултати, които PC бизнесът и бизнесът с мобилни устройства реализират, твърдят от Lenovo. 

За цялата фискална 2016/2017 г., която приключи на 31-ви март 2017 г., приходите на Lenovo възлизат на 43 млрд. долара, което е спад с 4,2% на годишна база.  

Брутната печалба на компанията за последното фискално тримесечие бележи спад с 9,8% на годишна база и възлиза на 1,4 млрд. долара. За цялата фискална година спадът е със 7,8% до 6,1 млрд. долара. Оперативната печалба за четвъртото тримесечие е 74 млн. долара, а за цялата фискална година - 672 млн. долара. Нетната печалба за четвъртото тримесечие е 107 млн. долара, а за цялата година - 535 млн. долара, което е увеличение с 660 млн. долара на годишна база.

Базовата печалба на акция за последното тримесечие е 0,97 цента, а за цялата година - 4,86 цента. Бордът на директорите на Lenovo определи краен дивидент от 2,63 щатски цента на акция за фискалната година, която приключи на 31-ви март 2017 г.

Продажбите на Lenovo на персонални компютри, таблети и умни устройства през тримесечието са се покачили с 4,9% спрямо предходната година, достигайки 6,7 млрд. долара. Доставките през тримесечието нарастват с 1% до 14,4 млн. долара и с 4 пункта повече от целия пазар.

При мобилните телефони Lenovo отбелязва ръст на приходите от 19,7% извън Китай, като продажбите на компанията са достигнали 1,7 млрд. долара.  През последното тримесечие доставките на смартфони са се увеличили със 17,4 на сто 11,3 млн. бройки извън Китай. 

За цялата фискална година общият обем на продажбите е намалял с 5,4% и маржът на необложена печалба бележи спад от 1,9 пункта извън Китай. 

В Data Center Group, която включва сървъри, сторидж решения, софтуер и услуги, обемът на продажбите за 4-то тримесечие  бележи спад от 13,7% на годишна база, до 850 млн. долара. За цялата година оборотът на продажбите е намалял с 10,6% до 4,1 млрд. долара. 
Подкрепи Economic.bg