Заводът за електромобили в Ловеч получи разрешително за строеж
Съоръжението ще бъде кибер-физичен близнак на фабриката на Next.e.GO в Аахен
Първата копка на завода за електромобили в Ловеч най-накрая може да бъде направена. Проектът на Next.e.GO се сдоби с финалното разрешително за строеж от общината, става ясно от справка в регистъра на местната администрация. От него се вижда, че българското дружество „Некст.е.Го България“ АД е подало заявлението на 4 юли и формално още в същия ден му е било дадено позволение. Официално документът е в сила от 19 юли.
Новината за стъпването на Next.e.Go в България предизвика големи вълнения при обявяването ѝ миналия юли, когато сегашният премиер в оставка Кирил Петков бе все още служебен министър на икономиката. Първоначалният шум бе последван от затишие в подготовка на самия инвестиционен проект. Очакванията бяха, че строителството на завода ще започне през март, но процедурите по издаване на разрешителните се проточиха и срокът се измести за средата на юли.
Всичко това предизвика спекулации относно реализацията на проекта. В интервю за Economic.bg арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на „Аутомотив Клъстер България“ и ръководител на e.GO Mobile България, обясни, че реално забавяне няма и прогнозира, че първият автомобил на бранда би могъл да излезе от ловешкия завод в края на идната 2023 г.
Германският стартъп инвестира 140 млн. евро в завода си в България, срещу което правителството пое ангажимент да помогне с 34 млн. евро. Публичните средства ще бъдат отпуснати в рамките на три транша при изпълнението на определени цели.
Какво и как ще се произвежда в България?
Бъдещата фабрика за електромобили ще се намира на територията на бившия завод „Балкан“, на разгърната площ от над 160 000 кв. м. Застроената част ще надхвърли 65 000 кв. м.
Новото съоръжение ще бъде кибер-физичен близнак на интелигентна, базирана на принципите на индустрия 4.0, фабрика на компанията в Аахен, Германия.
Заявката е, че при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин. ще бъде произвеждан по един автомобил. Предвижда се в Ловеч да се правят електрическите модели e.GO Life 70, e.GO Life Sport, e.GO Life Cross.
Системата на задвижване на електромобилите e.Go е специално разработена от Bosch. Нейният живот по план би трябвало да надхвърли 20 години без необходимост от поддръжка, обещават от компанията.