Uber продава още една част от бизнеса си
Ден след новината за раздялата със звеното за автономни превозни средства
След новината, че Uber се разделя със звеното си за автономни превозни средства, сега идва и тази за продажбата на още един бизнес на компанията. Базираната в Калифорния Joby Aviation, която разработва изцяло електрически самолети за вертикално излитане и кацане, придобива Uber Elevate – въздушното подразделение на компанията.
Анонсът се случва на фона на бурното развитие на т.н. въздушни таксита през последните няколко години. Любопитна тенденция, която отбелязват анализаторите, е наблюдаваната консолидация сред стартиращите компании.
Придобиването ще позволи на Joby да използва приложението на Uber, за да предлага въздушни таксиметрови превози, след като самолетът на компанията в крайна сметка влезе в експлоатация. А това се очаква, че може да стане до 2023 г.
Условията по сделката не бяха публикувани, уточнява CNBC. Новината за нея обаче идва, след като Uber се съгласи да инвестира 75 млн. долара в Joby Aviation. А по-рано тази година инвестира и 50 млн. долара в Joby като част от кръга на финансиране от серията C на компанията.
Преди ден стана ясно, че Uber продава подразделението си за автономно управление (Advanced Technologies Group) на стартъпа Aurora. Продажбата ще спести на фирмата стотици милиони долари.
Що се отнася до Joby Aviation, включването на Uber Elevate може да ѝ помогне да постигне целта си да предлага разходки в градските райони с вертикални самолети за излитане и кацане. Идеята е самолетът на Joby да работи съвместно с приложението на Uber, което е добре дошло за самите клиенти.
Все пак Joby Aviation е още далеч от излитането. Компанията е построила и тества изцяло електрически самолет, който може да превозва четирима пътници и пилот до 150 мили при максимална скорост от 200 мили в час. Компанията редовно провежда тестови полети, но самолетът все още не е сертифициран от авиорегулатора. Тепърва предстои да се разработи и бизнес модел – цената за пътуването ще е индикация за това дали въздушните таксита наистина могат да станат масов превоз.