София прави пореден опит за довеждащ транспорт до метрото

Според обществената поръчка трябва да се осигурят 52 електробуса за 27.6 млн. лв. без ДДС

София прави пореден опит за довеждащ транспорт до метрото

Снимка: Economic.bg/Архив

Габриела Махлелиева Автор: Габриела Махлелиева

Общинското дружество „Столичен автотранспорт“ отново пусна обществена поръчка за доставка на 52 електробуса, които да се използват като довеждащ транспорт до метрото. Стойността на поръчката е 27.6 млн. лв. без ДДС, които са от европейски програми като мярка за справяне с мръсния въздух в столицата.

Това е третият опит на общината за въпросния довеждащ транспорт, който трябва е връзка между кварталите с основни спирки на градски транспорт и метрото. Първоначално през септември 2019 г. беше пусната обществена поръчка за доставка на 52 електрически автобуса на градския транспорт. Поради техническа грешка, която беше открита едва през декември 2019 г., поръчката беше прекратена. В последствие търгът беше възобновен през март. Преди месец пък стана ясно, че и новата процедура е прекратена, тъй като само една оферта е стигнала до финала - тази на консорциум „К-Бул“ и няма да има конкуренция, пише „Капитал“.

Без промяна в условията

Условията по обществената поръчка и този път остават непроменени. Търгът е разделен на две обособени позиции – едната е за 30 нови електробуса с дължина между 5.5 и 7.5 метра и на други 22 с дължина от 7.6 до 9.6 метра. Като прогнозната цена за доставката на 30-те електробуси, е 12.5 млн. лв без ДДС, а другата - за 15.1 млн. лв. В поръчката са включени 22 броя единични зарядни станции с минимална мощност 40 kW или 11 броя двойни зарядни станции с минимална мощност 80 kW.

Срокът за подаване на офертите е до 30 ноември, а за доставка на електробусите до 7 месеца след сключване на договора.

Обещание, но със закъснение

През 2019 г. кметът на София Йорданка Фандъкова обеща, че основен приоритет на Столична община за 2020 г. ще е пускането на въпросния отвеждащ транспорт до метрото, като по този начин щели да се подпомогнат хората да стигнат по-лесно до градската железница.

От друга страна, тя обяви, че това е и една от основните мерки за по-чист въздух. „Да насърчим хората, да ги улесним да използват градския транспорт, за да слезем от колите, които са един от двата основни фактора за замърсяване на въздуха“, каза през септември 2019 г. Фандъкова пред БНТ.

Днес темата с мръсния въздух в столицата отново беше поставена на масата от кмета на София, но отново набелязаните нови мерки се оказват стари.

И въпреки че беше обещано довеждащият електротранспорт да бъде факт през 2020 г., това вероятно няма да се случи, тъй като срокът за подаване на оферти по обществената поръчка е края на ноември. Което означава, че ако всичко този път премине гладко и търгът не бъде свален, може да очакваме 52-те електробусчета едва в средата на следващата година.

Коментари: 0