Зукърбърг потвърди новата аудио функция във Facebook

Груповите аудио чатове набраха голяма популярност, а най-голямата социална мрежа не изневери на себе си и побърза да копира конкурента Clubhouse

Зукърбърг потвърди новата аудио функция във Facebook

Снимка: Unsplash

Автор: Economic.bg

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията работи по аудио функция, подобна на нашумялото приложение Clubhouse, която ще даде възможност на потребителите в най-голямата социална мрежа в света да участват в групови разговори в реално време. Стъпката бе очаквана и е поредният случай, в който гигантът копира популярен инструмент на прохождащ конкурент.

По думите на Зукърбърг Facebook планира да инвестира много в аудио функции и да ги изгради през следващите години.

Новата функция се нарича Live Audio Rooms и компанията очаква тя да бъде достъпна за всички в приложението Facebook и Messenger това лято, каза компанията в публикация в блога си. Компанията ще започне да я тества сред определени групи в основната си социална мрежа.

Вече съществуват общности, организирани около интереси и позволявайки на хората да се събират и да имат стаи, където да могат да говорят, мисля, че това ще бъде много полезно“, каза той, цитиран от CNBC.

От новата функция ще могат да се трупат и приходи. Facebook планира да позволи на потребителите да таксуват желаещите да влязат в техните Live Audio Rooms. Това ще се случва чрез еднократно плащане или абонамент.

За първи път слух, че Facebook работи по собствена версия на Clubhouse, се появи през февруари, когато за това съобщи The New York Times.

Сега Зукърбърг обяви и още един предстоящ продукт – Soundbites, аудиоклипове в кратка хумористична форма. Подобни на вицове, те ще могат да се слушат от потребителите в емисия. Facebook ще използва алгоритъм, за да определи кои клипове да се възпроизвеждат за отделния човек. Компанията ще създаде и инструменти за монтаж на звук, чрез който да се създава съдържанието за Soundbites.

В основата си е създаването на тази динамична, алгоритмична емисия, базирана на вашите интереси около различно аудио съдържание, което можете да потребявате на фонов режим“, коментира той.

Facebook заяви, че планира да създаде Audio Creator Fund, за да плаща на потребителите за създаване на съдържание за Soundbites. Компанията ще започне да тества този инструмент през следващите няколко месеца.

Зукърбърг каза още, че Facebook работи по подкаст функции, които ще позволят на потребителите да откриват, споделят и слушат подкасти в приложението.

И накрая, интеграцията със Spotify може да позволи на музикантите да споделят по-лесно музиката си в социалната мрежа, а на потребителите – да слушат. Интеграцията е известна във Facebook като Project Boombox.

Коментари: 0